کارخانه‌ی سیوراستال، بزرگترین تولیدکننده فولاد روسیه

کارخانه فولاد سیوراستال

کارخانه‌ی سیوراستال، بزرگترین تولیدکننده فولاد روسیه

کشور روسیه با توجه به وسعت و پیشرفتی که در صنعت داشته، از جمله مهم‌ترین تولیدکنندگان جهانی آهن و فولاد است. این کشور در سال ۲۰۱۹ با تولید ۷۱.۷۲۹ میلیون تن فولاد خام به‌عنوان پنجمین تولیدکننده برتر فولاد جهان شناخته‌شده است. یکی از شرکت‌های فولاد روسی که در صنایع استخراج معادن فعالیت گسترده‌ای دارد، شرکت سیورستال (Severstal) به معنای “فولاد شمالی” است. در ادامه، همراه ما در سراج توس باشید تا با بزرگترین فولادساز روسیه آشنا شویم.

از چروپووات تا سیوراستال

ساخت‌وساز کارخانه چروپووات (Cherepovets)  در اوایل سال ۱۹۴۸ آغاز شد. در سال ۱۹۵۱، یک کارخانه ساختمانی پیش‌ساخته و به‌دنبال آن‌یک مرکز گرمایش و برق در سال ۱۹۵۴ تأسیس شد. در ۲۴ آگوست ۱۹۵۵، اولین کوره‌ی انفجاری که سنگ‌آهن و اکسید آهن را به آهن مذاب تبدیل می‌کرد برای عملیات اپراتور انفجار F.E. Drozdov ایجاد شد و اولین ریخته‌گری آهن از کوره ‌تر این کارخانه صورت گرفت. این تاریخ تولد میلگرد فولاد Cherepovets (چروپووات) بود.

دیگر تجهیزات و اجزا به‌تدریج در پنج سال آینده به کارخانجات اضافه شد. در فوریه سال ۱۹۵۶ یک کوره زغال که سنگ را به کک تبدیل می‌کرد، برای کاهش سنگ‌آهن در کوره انفجار در کارخانه تأسیس شد. اولین شمش فولادی تولید این کارخانه در تاریخ ۱ مه ۱۹۵۸ تولید شد. در سال ۱۹۵۹ میلگرد، فولاد نیمه‌نهایی را به ورق‌های نهایی تبدیل کرد. بزرگ‌ترین خط تولید ورق نورد اروپا در ماه نوامبر ۱۹۵۹ شروع به کارکرد. کارخانه چروپووات به یک کارخانه کامل فولاد و آهن تبدیل شد. تأسیسات متالورژیکی جدید در کارخانه در طی سال‌های کوتاهی به بهره‌برداری رسیدند. این تجهیزات شامل کوره‌های انفجاری، کوره‌های الکتریکی، مبدل‌ها، نورد کارخانه برای تولید بخش ورق و فولاد بودند.

شروع کار سیوراستال

سیورستال، از سال ۱۹۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد و یک کارخانه فولاد یکپارچه با زغال‌سنگ کک، تجمع، کوره‌های انفجاری، تجهیزات ذوب فولاد و نورد است. با توجه به برآورد مجله متال بولتن، شرکت سیورستال از سال ۲۰۰۹ به‌عنوان بزرگترین شرکت فولاد در کشور روسیه محسوب می‌شود. اکثریت سهام این شرکت متعلق به آلکسی مورداشوف است.

ذخایر و دارایی‌های شرکت سیوراستال

این شرکت دارای بزرگ‌ترین ذخایر کربن شناخته‌شده در جهان بوده، که به‌عنوان نمونه، معادن زغال‌سنگ آن، از تمامی شرکت‌های عمومی فعال در صنایع معادن، بیشتر است. سیورستال، یک کارخانه فولاد یکپارچه با زغال‌سنگ کک، تجمع، کوره‌های انفجاری، تجهیزات ذوب فولاد و نورد است.  دفتر مرکزی این شرکت، در شهر چرپووتس، در شمال روسیه قرار دارد. سهام شرکت سیورستال در بازارهای بورس مسکو، بورس فرانکفورت و بورس لندن مورد معامله قرار می‌گیرد.

سیورستال همچنین مالک یک شرکت هواپیمایی به نام سیورستال ایر بوده، که فرودگاه خانگی (آشیانه) آن، فرودگاه چرپووتس می‌باشد. سیورستال دارای امکانات عمده صنعتی در کشورهای روسیه، اوکراین، قزاقستان، فرانسه، ایتالیا و ایالات متحده و چند کشور آفریقایی می‌باشد.

سازماندهی مجدد و خصوصی‌سازی

در تاریخ ۲۳ ژوئن ۱۹۸۳، وزارت متالورژی آلیاژ اتحاد جماهیر شوروی سابق تصمیم به سازماندهی کارخانه متالورژی چروپووات گرفت و آن را به کارخانه فولاد Cherepovets کرد. در ۲۴ سپتامبر ۱۹۹۳، با توجه به فرمان رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه، شرکت دولتی Cherepovets فولاد توسط دفتر شهردار شهر Cherepovets به‌عنوان سهام شرکت سیورستال (Severstal) ثبت شد.

سیورستال (Severstal) از سال ۱۹۹۳ شروع فعالیت خود را آغاز کرد، این شرکت همکاری خود را با شرکت‌هایی که تولید محصولات فلزی ولوله‌های ساخته‌شده و تولید سنگ‌آهن و دیگر مواد معدنی، و همچنین کارخانه‌های تولید فولاد در آمریکای شمالی و اروپا را تشکیل می‌دادند، آغاز کرد.

عملکرد سیستم شرکت سیوراستال

سیورستال (Severstal) یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین شرکت‌های تولید فلزات آهنی در جهان است. اداره شرکت سیورستال (Severstal) با بهترین شیوه‌های بین‌المللی همراه است. هیئت‌مدیره این شرکت دارای ۱۰ عضواست که، ۵ نفر از آن‌ها مدیران مستقل هستند.

شرکت سیوراستال یک تقویم هوشمند راه‌اندازی کرده‌ است که به مشتریان اجازه می‌دهد تا یک سفارش را با توجه به در دسترس بودن کامیون‌های حمل و جرثقیل‌های بارگیری انبار برای تاریخ خاصی تنظیم کنند.

  • پرداخت اعتباری

گزینه جدید دیگری که در سال ۲۰۲۰ برای کارخانه‌های فولادسازی ارائه شد، امکان پرداخت هزینه سفارش با کارت بانکی است. پیش از این سیستم، مشتریان شرکتی فقط می‌توانستند با انتقال بانکی استاندارد هزینه را پرداخت کنند و هیچ گزینه‌ای برای استفاده از روش‌های پرداخت با کارت اعتباری شرکتی، وجود نداشت.

به گفته یکی از مسولان شاین شرکت، هنگام سفارش پوشاک یا وسیله، پرداخت هزینه آن با کارت بانکی خیلی رایج و معمول به‌نظر می‌رسد. ما می‌خواهیم این کار برای تجارت فولاد هم معمول و عادی شود.

  • سیوراستال با همکاری سبربانک(Sberbank)، بزرگ‌ترین بانک روسیه، پروژه تأمین اعتبار برای مشتریان کوچک و متوسط با حداقل پنج دقیقه زمان تأیید را آغاز کرده است.

در اواخر سال ۲۰۲۰، این شرکت فولادسازی گزینه پرداخت اعتباری را به فروشگاه آنلاین خود اضافه کرد. این سرویس برای مشتریانی در روسیه که ثبت‌نام آنها در فروشگاه اینترنتی سوراستال تأیید شده و حداقل ۱۲ ماه سابقه تجارت و کسب و کار دارند در دسترس قرار گرفته است. سقف اعتبار می‌تواند سه تا پنج میلیون روبل (۴۱ هزار تا ۶۸ هزار دلار) باشد.

شالینا یکی از مدیران سیوراستال گفت: چنین پیشرفت‌هایی در ارائه خدمات مالی از یک طرف باعث گسترش قیف خرید می‌شود و از طرف دیگر در دوران همه‌گیری ویروس کرونا از مشتریان ما حمایت می‌کند.

  • طرح‌های تشویقی

از ژوئن ۲۰۲۰، سوراستال یک برنامه وفاداری به نام پلاس به مشتریان خود ارائه داده است که پدیده‌ای کاملاً جدید در تجارت فولاد در روسیه محسوب می‌شود. این برنامه برای مشتریان قسمت توزیع سوراستال در دسترس است و شرکت در حال بررسی گسترش آن در حوزه‌های دیگر است. به ازای هر ۳۰۰ روبل سفارش، مشتری یک امتیاز می‌گیرد. و مانند سایر برنامه‌های وفاداری سنتی، مشتریان می‌توانند از این جایزه‌ها به روش‌های مختلف مانند دریافت تخفیف و پرداخت هزینه تحویل استفاده کنند.

سیورستال یک کارخانه موفق

امروزه شرکت سیورستال تمرکز به خصوصی درزمینه‌ی تولید محصولات فولادی منحصربه ‌فرد و باکیفیت بالا دارد که این امر باعث شده که سیورستال در رده‌بندی شرکت‌هایی که محصولات فولادی تولید می‌کنند، در جایگاه بالایی قرار گیرد و جزء چند کارخانه موفق و بزرگ فولاد جهان به‌حساب بیاید.

شرکت سراج توس با سابقه‌ی درخشان در صنعت فولاد، بزرگترین تامین کننده‌ی انواع ورق‌های فولادی و مقاطع فلزی برای صنایع و پروژه‌های بزرگ کشور می‌باشد.

مشاهده مشخصات و قیمت‌ها :

  • قیمت روز ورق اسید شویی
  • قیمت روز ورق روغنی
  • قیمت روز ورق سیاه
  • قیمت روز ورق گالوانیزه
  • قیمت روز ورق رنگی
  • قیمت روز ورق آلیاژی
  • قیمت روز قلع اندود

منابع

pardazeshonline

Foolad24

مطالب مرتبط