چشم انداز بازارهای جهانی

چشم انداز بازارهای جهانی

در شرایط حاکم و با توجه به هجوم مردم به بورس، سؤالی که ذهن اکثر افراد را درگیر کرده، این است: چشم انداز بازارهای جهانی چه خواهد بود؟آیا شرایط به گونه ای ست که ورود به بازارهای جهانی منطقی ست یا خیر؟ در این مقاله از« سراج توس» در خصوص چشم انداز بازارهای جهانی توضیح خواهیم داد.

در دو هفته آخر اسفندماه، شاخص سهام نزدک آمریکا بعد از افت‌های پیاپی به خط روند ده ساله خود رسیده است و با هضم شدن نگرانی حاصل از رکود اقتصادی در بازارهای جهانی و کاهش حمایتی نرخ بهره در امریکا و پمپاژ بی سابقه پول به بازارجهانی سهام به دستور ترامپ برای جلوگیری از نزول بیشتر شاخص سهام، انتظار کاهش‌های هیجانی هفته‌های گذشته بسیار کمرنگ شده است.

همزمان در ایران هم بعد از نزول های شدید دو هفته پایانی سال ۹۸، به نظر میرسد شاخص بورس تهران خود را بالای کانال ۵۰۰هزار واحد تثبیت کرده است و با شروع سال جدید، ریزش‌های هیجانی قبل را نخواهیم داشت و بازاربورس با شیب ملایم به صعودش ادامه دهد.

۴ دلیل روند صعودی بازارهای جهانی بورس

  • رشد قیمت دلار
  • سود آوری بسیار بالای شرکت‌های دارویی و شیمیایی در بازارهای جهانی
  • فقدان حضور جایگزین بهتری از بازار بورس برای جذب نقدینگی
  • جذاب نگه داشتن بازار بورس توسط دولت به علت کاهش جبران درآمدهای نفتی، اثرات سنگین تحریم‌ها، افزایش هزینه‌های بهداشتی و درمانی و شاید تنها منبع عمده درآمد دولت

مطالب مرتبط