پیش‌بینی صنعت فولاد هند در سال ۲۰۲۲

پیش بینی فولاد هند در سال 2022

روند رو به رشد صادرات فولاد در ماه‌های اولیه سال‌جاری میلادی به‌دلیل وضعیت عرضه و تقاضا و قیمت‌های بین‌المللی، بسیاری از کارشناسان را نسبت به رکوردشکنی تولید فولاد امیدوار کرده است. استفاده مناسب هند از شرایط بازار بین‌المللی فولاد باعث شد تا این کشور به صادرکننده عمده فولاد در سپتامبر ۲۰۲۱ تبدیل شود و مازاد تجاری خالص ۹۴/ ۰ میلیون تن را ثبت کند. با ادامه‌ی این مطلب، همراه ما در سراج توس باشید.

استراتژی فولاد هند در بازارهای بین‌المللی

به نظر می‌رسد استراتژی هند، توسعه رقابت با قدرت‌های اقتصادی و صنعتی جهان و گسترش بازارهای هدف محصولات، ارتقای همکاری‌های دو و چند جانبه و همچنین استفاده از فرصت‌های پیش آمده در بازارهای بین‌المللی است. دور از ذهن نیست که این کشور با اتخاذ استراتژی تهاجمی ‌در دوران پساکرونا و افزایش صادرات به دنبال بازسازی چرخه تولید – صادرات- ارتقای اقتصادی باشد. براساس گزارش تحلیلی شورای ارتقای صادرات مهندسی (EEPC)، ارزش صادرات آهن، فولاد و محصولات فولادی هند در ماه سپتامبر به   ۲ / ۲ میلیارد دلار رسید که ۱۳۶درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت. در این ماه، آمریکا اولین مقصد صادرات کالاهای مهندسی باقی ماند که افزایش ۲/ ۱۲درصدی را نسبت به سپتامبر سال گذشته نشان می‌دهد.

پیش‌بینی رشد صنعت فولاد هند

خبرگزاریPress Trust of India (PTI): فاگان سینگ کولاسته، وزیر ایالتی، دولت هند اظهار داشت که با ادامه رشد تولید فولاد در این کشور، تمرکز بر یافتن بازارهای جدید کماکان ادامه خواهد داشت.

طبق سیاست ملی فولاد هند در سال ۲۰۱۷، دولت هدفی را برای افزایش تولید فولاد خام این کشور به ۳۰۰ میلیون تن (MT) تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده است. این سیاست همچنین به دنبال افزایش سرانه مصرف داخلی فولاد به سطح ۱۶۰ کیلوگرم تا سال ۲۰۳۰ است.

کولاسته در مصاحبه با PTI گفت: سرانه مصرف فولاد در هند در حال حاضر حدود ۷۲٫۳ کیلوگرم است، در حالیکه ظرفیت آن ۱۴۳٫۹ میلیون تن در سال می‌باشد و تمرکز بر افزایش تولید فولاد ویژه نیز خواهد بود. به گفته وزیر، بخش فولاد هند پر از فرصت است و این کشور باید به دنبال کسب جایگاه شماره یک در تولید فولاد با کیفیت باشد.

این وزارتخانه قبلا به شرکت‌های بخش دولتی (PSUs) و بازیگران خصوصی دستور داده است تا اقداماتی را برای کاهش واردات فولاد ویژه انجام دهند. وزیر گفت: در سال ۲۰۲۱، ما تفاهم نامه ای با روسیه برای تنوع بخشیدن به عرضه‌ی زغال کک شو امضا کردیم و مذاکرات با مغولستان نیز در حال پیشرفت است.

تولید و تقاضای فولاد

انجمن فولاد هند (ISA) پیش‌بینی می‌کند که تقاضای فولاد نهایی در هند حدود ۱۶٫۷ درصد افزایش یابد و تا پایان سال ۲۰۲۱ به حدود ۱۰۴ میلیون تن برسد و تا پایان سال آینده نیز به ۱۱۱ میلیون تن افزایش یابد.

الوک ساهای، دبیر کل ISA خاطرنشان کرد که تولید فولاد خام در دوره ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۰۴٫۹۱ میلیون تن و تولید و مصرف فولاد نهایی به‌ ترتیب ۹۷٫۸۸۲ و ۹۳٫۰۵۷ میلیون تن بوده است. ما انتظار داریم حدود ۱۲۴ تا ۱۲۵ میلیون تن فولاد خام در هند تولید شود.

در بیانیه‌ای، شرکت دولتی (SAIL) Steel Authority of India Limited گفت که سال ۲۰۲۱ یک سال چالش برانگیز برای این شرکت و کل صنعت فولاد هند بود. این شرکت افزود: ما در سال آینده روی بهره‌وری عملیاتی، ابتکارات دیجیتال، بهبود عملیات استخراج معدن، حفظ وضعیت به‌عنوان تامین‌کننده‌ی ترجیحی فولاد و دیگر موارد تمرکز بیشتری خواهیم داشت.

بهبود اقتصاد در دوران پسا کرونا

مدیر ارشد اجرایی و مدیر عامل شرکت تاتا استیل تی وی نارندران می‌گوید که در چند ماه ابتدایی امسال جهان و هند با بهبود اقتصادی سریع از بحران کووید بیرون آمدند، که این امر با تمرکز هماهنگ بر واکسیناسیون، فشار نقدینگی توسط بانک‌های مرکزی، حمایت از سیاست سرمایه‌گذاری گسترده در زیرساخت‌ها محقق گردید.

وی در ادامه افزود: ما نسبت به سال ۲۰۲۲ خوشبین هستیم و معتقدیم که روند صعودی قوی کنونی برای افق طولانی‌تری استمرار خواهد یافت.

در زمینه‌ی کسب و کار، نارندران گفت: ما انتظار داریم تمرکز مداوم برروی افزایش سهولت انجام فعالیت‌ها و همچنین کاهش هزینه‌های کلی کسب و کار باشد. همچنین ما مشتاقانه منتظر اقدامات سیاسی برای ترویج استفاده از محصولات جانبی صنعت فولاد مانند سرباره فولاد، اجرای شاخص ملی معدن و اصلاح فرآیند مزایده معادن هستیم.

نقش فولاد در اقتصاد هند

مدیر مالی و مدیر عامل شرکت جیندال JSW Steel در بیانیه‌ای مشترک بر اهمیت زیرساخت‌ها و خط‌ لوله زیرساخت ملی (NIP) این کشور تأکید کردند که تقاضای زیادی برای فولاد ایجاد می‌کند. آنها افزودند با نوع سیاست‌هایی که توسط دولت هند دنبال می‌شود، بدون شک صنعت فولاد هند تا قبل از سال ۲۰۳۰ به یک تولیدکننده ۳۰۰ میلیون تنی تبدیل خواهد شد.

همچنین V R Sharma مدیر عامل شرکتJindal Steel and Power ، گفت که در سال ۲۰۲۲، صنعت فولاد نقش خود را در توسعه‌ی ملی، ایجاد اشتغال و مشارکت معنادار در تحولات اقتصادی ادامه خواهد داد. وی افزود ما می‌خواهیم تولید خود را در طول سال ۲۰۲۲ افزایش دهیم که دسترسی فولاد در بازار داخلی را افزایش خواهد داد.

شرکت سراج توس با سابقه‌ی درخشان در صنعت فولاد، بزرگترین تامین کننده‌ی انواع ورق‌های فولادی و مقاطع فلزی برای صنایع و پروژه‌های بزرگ کشور می‌باشد.

مشاهده مشخصات و قیمت‌ها :

  • قیمت روز ورق اسید شویی
  • قیمت روز ورق روغنی
  • قیمت روز ورق سیاه
  • قیمت روز ورق گالوانیزه
  • قیمت روز ورق رنگی
  • قیمت روز ورق آلیاژی
  • قیمت روز قلع اندود

منبع:

ilna

خبرگزاری PTI

مطالب مرتبط