معرفی شرکت استرالیایی استخراج سنگ آهن فورتسکیو

شرکت معدنی تولید سنگ آهن فورتسکیو

فورتسکیو متال (Fortescue Metal) شرکت استخراج معدن استرالیایی است، که در زمینه‌ی تولید، بازاریابی و فروش فولاد، همچنین استخراج سنگ‌آهن فعالیت می‌نماید. این شرکت در سال ۲۰۰۳ راه‌اندازی شده و درحال حاضر به‌عنوان چهارمین تولیدکننده‌ی بزرگ سنگ آهن جهان، شناخته می‌شود. برای آشنایی با این شرکت معدنی بزرگ استرالیایی همراه ما در وب‌سایت سراج توس باشید.

دفتر مرکزی و کارکنان فورتسکیو

فورتسکیو یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سنگ آهن جهان است و در کنار این سعی دارد همواره به فرهنگ‌های مختلف که در استرالیا زندگی می‌کنند احترام بگذارد. کارگران و کارکنان این شرکت از نژادهای گوناگون هستند و همچنین اصول ایمنی معدنچیان در دستور کار این شرکت قرار دارد. ایجاد محیط کار صادقانه در عین تلاش و نوآوری های فنی در حمل و نقل و اهمیت به محیط زیست و حرکت به سمت کربن‌زدایی از دیگر اصولی است که این شرکت سعی دارد به آنها پایبند باشد.

دفتر مرکزی شرکت فورتسکیو در شهر پیلبارا، در استرالیای غربی قرار دارد و بخشی از سهام آن، در بازار بورس اوراق بهادار استرالیا معامله می‌شود. هم‌اکنون اکثریت سهام شرکت فورتسکیو در اختیار آندره فارست می‌باشد.

فورتسکیو پیشگام در انرژی سبز

شرکت فورتسکیو همواره در زمینه‌ی فرهنگ سازی‌، نوآوری و توسعه‌ی زیرساخت‌ها در حوزه‌ی فعالیت خود، یعنی بخش معدن، پیشگام بوده است. براساس اهداف استراتژیک این شرکت و با توجه به گرمایش زمین و آلودگی‌های زیست، محیطی خصوصا در کشورهای صنعتی و پیشرفته، سعی آن براین بوده است که در زمینه کربن زدایی، گام بردارد.

این شرکت، همراه با FFI، شرکت انرژی سبز و صنعت ۱۰۰ درصد تجدیدپذیرش، در حال ایجاد یک سبد جهانی از عملیات هیدروژن سبز و محصولات سبز است. که با این کار سعی دارد در خط مقدم صنعت هیدروژن تجدیدپذیر جهانی قرارگیرد.

با توجه به هدف این شرکت که همان کربن خنثی تا سال ۲۰۳۰بوده، فورتسکیو متعهد شده است که در جهت مبارزه علیه گرمایش زمین گام بردارد. فورتسکیو برای رسیدن به این هدف خود، علاوه بر سرمایه‌گذاری‌های مستمر در انرژی‌های تجدیدپذیر، برای تأمین انرژی عملیات سنگ‌آهن پیلبارا، همچنین در حال انجام مجموعه‌ای از کارهای نوآورانه در زمینه‌ی کربن‌زدایی ناوگان‌های سیار خود است که این کار، از طریق استفاده از انرژی الکتریکی هیدروژن و باتری است تا از این طریق بتوانند نیاز به دیزل را در سراسر عملیات خود را حذف کنند.

همکاری فورتسکیو و لیبهر برای ساخت کامیون‌های سبز

شرکت فورتسکیو اعلام کرده است که با یک شرکت آلمانی-سوئیسی به نام لیبهر که این شرکت سازنده تجهیزات و ماشین آلات است، برای توسعه و ساخت کامیون‌های مبتنی بر فناوری سبز به‌منظور استخراج سنگ آهن از معادنش همکاری می‌کند.

این شرکت استرالیایی ۱۲۰ کامیون باربری سبز را خواهد خرید و حدود ۴۵% از ناوگان فعلی خود را با این کامیون‌های جدید جایگزین خواهد کرد و از این طریق این شرکت در تلاش است تا عملیات حمل‌ونقل کامیون‌های خود را تا سال ۲۰۳۰ کربن‌زدایی کند. نخستین کامیون‌های مبتنی بر فناوری سبز تا سال ۲۰۲۵ در سایت‌های معدن فورتسکیو به‌طور کامل عملیاتی خواهند شد.

قطب اصلی فعالیت‌های فورتسکیو

فعالیت‌های فورتسکیو شامل سه قطب معدنی اصلی در پیلبارا در غرب استرالیا است و تولیدات معدنی این شرکت از طریق ۷۶۰کیلومتر خط ریلی پر سرعت و ۵ اسکله و بندر به مناطق دیگر قابل انتقال هستند. مرکز عملیات یکپارچه گسترده فورتسکیو مستقر در مقر اصلی این شرکت واقع در شرق پرت، کل زنجیره تامین را برای ارائه ایمنی، بهره‌وری، کارایی و مزایای تجاری بیشتر گرد هم می‌آورد. و همچنین امکانات زیربنایی و بنیادی را برای استفاده‌ی آینده‌گان از فناوری‌های  هوش مصنوعی و رباتیک، فراهم می‌آورد.

روابط تجاری فورتسکیو

برای تجارت سنگ آهن در این شرکت استرالیایی، تیم‌های معدنی، راهآهن، کشتیرانی و بازاریابی باهم همکاری می‌کنند تا سالانه بیش از ۱۸۰ میلیون تن سنگ آهن صادر کنند. تعهد این گروه به فناوری و نوآوری تضمین می‌کند که همواره یکی از کم‌هزینه‌ترین تولیدکنندگان سنگ آهن در جهان باقی مانده و همچنان به دنبال فرصت‌های استفاده از انرژی سبز نیز باشند.

 پیشینه‌ی روابط فورتسکیو با چین به سالها پیش و از زمان فرستادن اولین محموله تجاری سنگ آهن در سال ۲۰۰۸ آغاز شده و درطول زمان افزایش یافته است. امروز، این شرکت یک تامین کننده‌ی اصلی سنگ آهن از طریق دریا به چین است و علاوه بر این کشور بزرگ جنوب شرق آسیا، به بازارهای کشورهای دیگری در این منطقه از جمله؛ ژاپن و کره جنوبی نیز دست پیدا کرده است.

مسئولیت اجتماعی و فرهنگی

فورتسکیو بر این باور بنا شده است که جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند باید از موفقیتش بهره‌مند شود و این گونه است که می‌تواند رسالت اجتماعی خود را انجام دهد. بدینوسیله در حال توانمندسازی جامعه و ارائه‌ی مزایای اجتماعی و اقتصادی مثبت از طریق آموزش، اشتغال و فرصت‌های توسعه کسب‌وکار، از جمله برای کارمندان و شرکای بومی خود هستند. یکی از اهداف فورتسکیو توانمند سازی مردم بومی از طریق اشتغال زایی و ایجاد شغل مناسب برای آنها است.

فرهنگ‌سازی در زمینه‌ی انرژی سبز از دیگر اهداف متعالی این شرکت است که در راه رسیدن به آن گام برمی‌دارد. همانطور که این شرکت وارد این مرحله جدید رشد در سفر خود می‌شود، همچنان به چالش وضعیت موجود برای حفظ تعالی عملیاتی، دستیابی به اهداف، هدایت موفقیت‌های آینده و ارائه بازدهی قوی به سهامداران خود ادامه خواهد می‌دهد.

شرکت سراج توس با سابقه‌ی درخشان در صنعت فولاد، بزرگترین تامین کننده‌ی انواع ورق‌های فولادی و مقاطع فلزی برای صنایع و پروژه‌های بزرگ کشور می‌باشد.

مشاهده مشخصات و قیمت‌ها :

  • قیمت روز ورق اسید شویی
  • قیمت روز ورق روغنی
  • قیمت روز ورق سیاه
  • قیمت روز ورق گالوانیزه
  • قیمت روز ورق رنگی
  • قیمت روز ورق آلیاژی
  • قیمت روز قلع اندود

منابع:

fmgl.com

Fortescue Metals Group

مطالب مرتبط