صنعت فولاد ایران علیرغم محدودیت‌ها در سال ۱۴۰۰ خوش درخشید

تولید بالای فولاد ایران علیرغم محدودیتها

علیرغم محدودیت‌های تامین انرژی واحدهای فولادی در سالی که گذشت، با همت دست دندکاران این عرصه، شاهد رکورد آفرینی‌هایی در این صنعت بودیم که در این مقاله به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد. با سراج توس همراه باشید.

عملکرد شرکت فولاد خوزستان(فخوز)

با توجه به اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال، در فعالیت دوره‌ی یک ماهه‌ی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، شرکت فولاد خوزستان (فخوز) افزایش ۶۴ درصدی درآمد نسبت به سال ۱۳۹۹ داشته است.

شرکت فولاد خوزستان طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۸۴,۷۳۲,۸۰۸ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۲۴ درصد افزایش داشته است.

شرکت فولاد خوزستان (فخوز) با سرمایه ثبت شده ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۵۰۲,۱۶۶,۰۶۶ میلیون ریال، درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد، رشد داشته است.

 شکسته شدن رکورد ماهانه تولید شمش فولاد خوزستان پس از چهار سال

با ارتقا رکورد تولید ماهانه شمش، فولاد خوزستان ۱۴۰۰ را با تعبیر شعار سال به پایان رساند. محمود لندی معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان با اعلام این خبر افزود: خوشبختانه در آخرین ماه سال ۱۴۰۰، فولادمردان توانستند با همتی مثال‌زدنی، رکورد تولید ماهانه ۲۹ روزه را پس از چهار سال ارتقا دهند.

وی در ادامه گفت: در شرایطی که سال ۱۴۰۰ با محدودیت‌های برقی و گازی همراه بود و باعث شد، بخشی از تولید برنامه‌ریزی شده را از دست دهیم، در آخرین ماه سال با رسیدن به تولید سیصد و بیست هزار و ۵۹۱ تُن شمش فولادی، رکورد ماهانه ۲۹ روزه پس از چهار سال ارتقا یافت. میزان تولید قبلی مربوط به اسفند ماه ۱۳۹۷ و به مقدار سیصد و شانزده هزار و ۴۵۲ تُن بود.

رکورد سالیانه تولید آهن اسفنجی  در فولاد هرمزگان شکسته شد

در سال ۱۴۰۰ که سال تولید و‌مانع زدایی‌ها نامگذاری شده بود، تلاشگران فولاد هرمزگان خوش درخشیدند و رکوردهای متعددی را به ثبت رساندند.

ثبت رکوردهای متعدد تولید در حالی صورت گرفت که ما شاهد قطعی برق و گاز بودیم. کارکنان فولاد هرمزگان با عزمی‌ راسخ و استوار،‌ برگ زرینی بر افتخارات این شرکت، افزودند و توانستند رکورد تولید آهن اسفنجی را بشکنند و با تولید ۱،۷۱۳،۳۴۸ تن آهن اسفنجی رشد ۴ درصدی را در تولید این محصول رقم بزنند.

درخشش کارخانه نورد سنگین شرکت فولاد آلیاژی ایران

کارخانه‌ی نورد سنگین شرکت فولاد آلیاژی ایران با تولید ۲۳۸۸۶۹ تن انواع مقاطع سنگین فولادی، در سالی که محدودیت‌های پیش‌بینی نشده حامل‌های انرژی، تولید را تحت‌الشعاع قرار داده بود خوش درخشید.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران، کارخانه‌ی نورد سنگین این شرکت، با تولید ۲۳۸۸۶۹ تن انواع مقاطع سنگین فولادی، رسالت خود در پویایی و افزایش تولید را به انجام رساند و در سالی که محدودیت‌های پیش‌بینی نشده حامل‌های انرژی، تولید را تحت الشعاع قرار داده بود، خوش درخشید.

برنامه‌ی اولیه تولید ۱۴۰۰ در این کارخانه ۲۴۵۰۰۰ تن پیش‌بینی شده بود که محدودیت‌های برق، تحقق آن را ناممکن کرد؛ اما با همت کارکنان شرکت فولاد آلیاژی، تولید نسبت به سال ۱۳۹۹ به میزان ۶.۶ درصد افزایش داشت. در سال ۱۴۰۰ به میزان ۸۳۲۱۰ تن میلگرد تولید شد که نسبت به سال ۱۳۹۹ با افزایش ۲۱ درصدی همراه بوده است.

همچنین در کارخانه نورد سنگین این شرکت، طی سال گذشته، ۵۰ سایز محصول شامل ۲۸سایز میلگرد، ۱۸سایز تسمه و ۴ سایز بیلت تولید شده است.

رکورد تاریخی در صادرات محصولات معدن و صنایع معدنی

رکورد تاریخی در صادرات محصولات معدن و صنایع معدنی ثبت شد و با عبور ازین میزان، ارزش صادرات این محصولات از مرز ۱۱٫۸ میلیارد دلار، تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۰، گذشت. جهش ۷۹ درصدی ارزش صادرات محصولات معدن و صنایع معدنی ایران در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ و عبور آن از مرز ۱۱٫۸ میلیارد دلار، رشد تاریخی را در صادرات این حوزه رقم زد.

در مجموع صادرات این محصولات در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیارد و ۸۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار رسید. این میزان صادرات مشتمل بر ۵۲ میلیون و ۵۰۷ هزار تن انواع محصولات بود که از نظر وزنی نیز رشد هفت درصدی نشان می‌دهد.

تولید کاتد مس به مرز ۲۶۰ هزار تن رسید

تولید کاتد مس طی ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ با یک درصد افزایش نسبت به رقم مدت مشابه سال قبل از آن، به مرز ۲۶۰ هزار تن رسید.

شرکت ملی صنایع مس ایران از ابتدای فروردین تا پایان بهمن، ۲۵۹ هزار و ۴۹۵ تن کاتد مس تولید کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲۵۵ هزار و ۷۸۰ تن بود.

در سال ۱۴۰۰، ۸۵ رکورد تولیدی در مجتمع گل‌گهر ثبت شد

مدیر مجتمع گل‌گهر از ثبت ۸۵ رکورد تولیدی در سال گذشته در مجموعه این شرکت خبر داد. مهندس حجت نجمی نیا گفت: به همت تمامی مدیریت‌های زیرمجموعه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و پیمانکاران و مشاوران علیرغم چالش‌های قطعی گاز و برق، ۸۵ رکورد تولیدی در گل‌گهر ثبت شد. وی افزود: ثبت ۲۴ رکورد روزانه، ۲۶ عدد رکورد کمی و ۲۶ رکورد کیفیِ ماه، جزو این رکوردها بوده است. هم‌چنین ۹ رکورد کمی سالانه در سال ۱۴۰۰ ثبت شده است.

رشد ۳۸٫۸ درصدی فروش در شرکت آهن و فولاد ارفع

برپایه آمارهای منتشره سامانه کدال، تولید شمش فولادی شرکت آهن و فولاد ارفع در سال ۱۴۰۰ به ۷۷۰ هزار و ۴۳۵ تن رسید.

تولید بیش از ۷۷۰ هزار تن شمش در این شرکت نشان دهنده رشد  ۳۸.۸ درصدی فروش است. این شرکت همچنین در سالی که گذشت به میزان ۷۰۸ هزار و ۳۱۳ تن آهن اسفنجی (DRI) تولید کرد.

شرکت سراج توس با سابقه‌ی درخشان در صنعت فولاد، بزرگترین تامین کننده‌ی انواع ورق‌های فولادی و مقاطع فلزی برای صنایع و پروژه‌های بزرگ کشور می‌باشد.

مشاهده مشخصات و قیمت‌ها :

  • قیمت روز ورق اسید شویی
  • قیمت روز ورق روغنی
  • قیمت روز ورق سیاه
  • قیمت روز ورق گالوانیزه
  • قیمت روز ورق رنگی
  • قیمت روز ورق آلیاژی
  • قیمت روز قلع اندود

منابع:

۲۴madan

وب سایت کارخانه فولاد آلیاژی ایران

مطالب مرتبط