تازه‎‌های اخبار فولادی با سراج توس

اخبار فولادی سه شنبه 11 مرداد 1401

با اخبار سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۲ اگوست ۲۰۲۲ همراه ما در سراج توس باشید.

اخبار ایران

دلایلی سیاسی موجب کاهش قیمت فولاد ایران در جهان نیست

علی محمد زمانی استکی، کارشناس صنعت فولاد گفت: این کاهش قیمت پدیده تازه رخ داده و عجیبی نیست، ما مدتی است که شاهد آن بودیم و امکان ادامه این روند وجود دارد.

غالبا، قیمت فولاد ایران به نسبت تعداد کثیری از کشورهای صادرکننده فولاد، در بازار جهانی کمتر است اما این کاهش قیمت چشمگیر در شرایط فعلی مربوط به کاهش تقاضای کلی، الخصوص در آسیای شرقی و ژاپن است.

مشکل تامین انرژی مسیر صنعت را ناهموار کرد/ قیمت‌های دستوری بلای جان تولیدکنندگان

حسین بختیاری، معاون فروش فولاد خراسان درباره ابر پروژه فولادی ایران گفت: علاوه بر مشکل تامین انرژی، مشکلات دیگری نظیر تامین مواد اولیه و خام مورد نیاز این ابر پروژه بدلیل عدم برنامه ریزی در خصوص اکتشاف و بهره‌برداری از معادن جدید و همچنین عدم امکان حمل به دلیل ضعف در ساختار حمل ریلی و جاده‌ای کشور بدلیل فرسودگی ناوگان حمل جاده ای و کمبود شدید کشنده و واگن در حمل ریلی سبب خواهد شد دستیابی به این مقصود در آینده نزدیک عملا غیر ممکن بنظر برسد.

فولادسازان: به خزان تولید نزدیک هستیم/ وزارت صمت: راهکار مقابله با زیان بخش فولاد را پیدا می‌کنیم

سیف الله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: در زمانیکه قیمت محصولات فولادی در بازار روند افزایشی دارد عموما دولت به‌منظور تنظیم و کنترل بازار وارد می‌شود و اکنون نیز که قیمت‌ها روند کاهشی پیدا کرده است دولت تلاش دارد با ورود به بازار مانع ریزش قیمت‌ها شود. مبنای این تصمیم، جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان محصولات فولادی و داشتن صرفه اقتصادی در تولید محصولات فولادی است.

دامپینگ روسیه و چین قیمت آهن‌آلات داخلی را کاهش داد

به گزارش فولادبان،‌ حمیدرضا رستگار با اشاره به اینکه بازار آهن آلات در دو هفته اخیر با رکود مواجه شده است، گفت: رکود حاکم بر بازار چند دلیل عمده دارد که دلیل اول، گرانی ساخت و ساز است که باعث شده متقاضیان خرید مسکن توان خرید نداشته باشند و همین موضوع باعث کاهش تقاضا در محصولات فولادی از جمله تیرآهن، میلگرد، ورق و … شده است. توان خرید برای ساخت مسکن نیست.

شمش C60 در ذوب آهن اصفهان تولید شد

در راستای تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، تولید ذوب C60 مطابق با دستورالعمل تولید ذوب‌های کیفی در برنامه‌ی مدیریت فولادسازی ذوب‌آهن قرار گرفت و ۷۰۰۰ تن از این نمونه ذوب، در اواخر خرداد و تیرماه تولید و به مدیریت نورد شرکت تحویل داده شد.

حفظ اشتغال و حمایت از مصرف‌کنندگان با مدیریت بازار داخل و تثبیت قیمت فولاد

طهمورث جوانبخت معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه گفت: ادامه روند کاهشی قیمت محصولات فولادی ازجمله انواع ورق، خریداران این نوع محصولات را با تحمل زیان‌هایی روبرو نموده است و تداوم این روند می‌تواند موجب تعطیلی برخی کارخانجات تولیدکننده و در ادامه به تعدیل فعالیت‌ها و حتی تعدیل نیروی انسانی شاغل در این چرخه شود، بنابراین زنجیره‌ی فولاد باید به‌گونه‌ای مدیریت و حمایت شود که در هیچ‌یک از حلقه‌های آن شاهد از هم گسستگی نباشیم.

ثبت بالاترین رکورد تولید کنسانتره در فولاد سنگان

مدیر تولید کنسانتره سازی فولاد سنگان از رکورد بالاترین میزان تولید روزانه کنسانتره در فولاد سنگان خبر داد و گفت: کارکنان ما در واحد کنسانتره‌سازی با تولید ۱۶ هزار و ۲۰ تن کنسانتره در روز خبرساز شدند.

محمد گلی پور گفت: محدودیت‌های برق در چند وقت اخیر مشکلات بسیاری را برای تولید در این واحد ۵ میلیون تنی کنسانتره به‌وجود آورده و رکورد تولید روزانه بیش از ۱۶ هزار تن درحالی بدست آمد که کیفیت نامناسب بعضی از قطعات خارجی موجب توقف در تولید گشته و بعلت تحریم امکان ورود قطعات باکیفیت دیگر وجود ندارد.

اخبار خارجی

تداوم روند صعودی قیمت‌ها در بازار شانگهای

براساس آخرین به‌روزرسانی معاملات بورس فلزات بندر شانگ‌های، قیمت متوسط میلگرد با افزایش ۸۲ یوآن نسبت به روز قبل، بر روی قیمت سه هزار و ۹۸۲ یوآن ایستاد. این درحالی است، متوسط قیمت فولاد ضد زنگ در بازار بندر شانگ‌های با رشد ۵۸۳ یوان، با نرخ ۱۵ هزار و ۵۲۱ یوآنی به فروش رفت.

کاهش قیمت بیلت منطقه CIS در بازار جهانی

براساس آخرین گزارش نشریه متال بولتن در تاریخ یک آگوست ۲۰۲۲ میلادی، بیلت صادراتی منطقه CIS در بازار جهانی کاهش قیمت داشتند. برهمین اساس، بیلت صادراتی منطقه CIS کاهش ۱۴ دلاری، به نرخ ۵۱۰ دلار به ازای هر تن مبادله شده، ضمن اینکه اسلب صادراتی این منطقه بدون تغییر، با قیمت ۴۷۰ دلار در هر تن به فروش رسیده است.

ترغیب فولادسازان هندی با زغالسنگ روس

شرکت فولاد  Sail هند یکی دیگر از فولادسازان هندی است که توسط زغالسنگ ارزانقیمت روس‌ها ترغیب شده است. براساس شنیده‌های موثق این شرکت منتظر دریافت ۸۰ هزار تن زغالسنگ کک شو روسیه است. این شرکت هندی از آوریل تا کنون در تلاش برای افزایش حجم واردات خود از روسیه بوده است. در اوایل ماه جولای، بانک مرکزی هند مکانیسم پرداخت روبل / روپیه را هم برای تسهیل تجارت با روسیه معرفی کرد. گفتنی است شرکت‌های جیندال و تاتا استیل هم پیش از این به خرید زغالسنگ روسیه مبادرت نموده‌اند.

سرعت بخشیدن به کربن‌زدایی تولید فولاد در شانگهای

شانگهای که بزرگترین شرکت فولادی جهان را در خود جای داده است، تغییر و ارتقای فرآیندهای تولید فولاد را به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و دستیابی به اهداف، زودتر از موعد مقرر تسریع خواهد کرد.

افزایش ۲۱ درصدی تولید گندله شرکت‌های بزرگ

معدن۲۴:تولید گندله سنگ آهن شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی طی ۳ ماهه نخست ۱۴۰۱ بیش از ۲۱ درصد افزایش یافت و به بیش از ۱۱.۳ میلیون تن رسید.

۹ تولیدکننده بزرگ گندله سنگ آهن از ابتدای فروردین تا پایان خرداد، ۱۱ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۹۲۳ تن محصول تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۹ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۳۷۶ تن بود.

شرکت سراج توس با سابقه‌ی درخشان در صنعت فولاد، بزرگترین تامین‌کننده‌ی انواع ورق‌های فولادی و مقاطع فلزی برای صنایع و پروژه‌های بزرگ کشور می‌باشد.

مشاهده مشخصات و قیمت‌ها :

  • قیمت روز ورق اسید شویی
  • قیمت روز ورق روغنی
  • قیمت روز ورق سیاه
  • قیمت روز ورق گالوانیزه
  • قیمت روز ورق رنگی
  • قیمت روز ورق آلیاژی
  •  قیمت روز قلع اندود
  •  قیمت روز پروفیل

       منابع:

Madan24

fouladban

chilanonline

Planner