اقدامات دولت چین در جهت استفاده از انرژی سبز

بهینه سازی شبکه حمل و نقل چین

برنامه ۵ ساله توسعه شبکه حمل و نقل سبز چین

در راستای برنامه ۵ ساله‌ی چین، دولت این کشور تلاش‌هایی را برای بهینه‌سازی شبکه حمل و نقل آغاز کرد. به گفته‌‌ی وبسایت وزارت اکولوژی و‌ محیط زیست چین، این برنامه‌ی کاری، تا سال ۲۰۲۵، در جهت بهره‌وری بالاتر، صرف هزینه‌ی کمتر و انتشار کربن و گازهای گلخانه‌ای کمتر، اجرا خواهد شد. در ادامه مطلب با سراج توس همراه باشید.

بر اساس این برنامه، چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، حمل و نقل بار از طریق راه آهن و راههای آبی را به ترتیب ۱۰ درصد و ۱۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ و حمل و نقل مرکب ریلی-آبی از طریق کانتینر را تا ۱۵ درصد، طی پنج سال افزایش دهد.

براساس این طرح، برای پکن- تیانجین-هبی و مناطق همجوار، منطقه دلتای رودخانه یانگ تسه و منطقه خلیج بزرگ گوانگدونگ-هنگ کنگ-ماکائو، ۸۰ درصد محموله‌های تخلیه شده از بنادر این مناطق، باید متکی به ریل، آب، تسمه نقاله‌های سرپوشیده و کامیون‌هایی با سوخت و انرژی جدید باشد. این سند دولتی می‌گوید تا سال ۲۰۲۵، ۹۰ درصد حمل و نقل زغال سنگ و کک با بیش از ۵۰۰ کیلومتر فاصله از معدنکاران مقیاس بزرگ در پایگاه‌های اصلی تولید مانند مغولستان داخلی، Shanxi و Shaanxi در شمال و شمال غرب چین باید از طریق خدمات ریلی انجام شود.

براساس این سند، مواردی چون؛ تسمه نقاله‌های سرپوشیده، ساخت کارخانه‌های فولاد، نیروگاه‌های حرارتی، کارخانه‌های شیمیایی با سوخت زغال سنگ و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی در این مناطق کلیدی و معدنکاری زغال سنگ نیز برای توسعه سبز و کم کربن تشویق می‌شوند. به‌منظور سهولت در جهت تحقق این طرح، برنامه هایی پیشنهاد شده که ازجمله آنها می‌توان به احداث مراکز لجستیکی در برخی مناطق که قادر به جابجایی حداقل ۱٫۵ میلیون تن کالاهای فله از جمله زغال سنگ، سنگ آهن و کک در سال هستند، اشاره کرد.

موسسه Mysteel Global خاطرنشان کرد: چین سعی دارد به‌تدریج حمل و نقل محموله را از جاده به آب و ریل تغییر دهد. در همین راستا از چند سال گذشته، کامیون‌ها را به مدل‌های سازگار با محیط زیست مانند وسایل نقلیه با انرژی جدید ارتقا داده تا راندمان بالاتر، ایمنی بیشتر و آلودگی کمتری داشته باشند.

کسادی در صادرات فولاد چین

براساس گزارش مای استیل، منابع بازار اعلام کردند: قیمت‌های فولاد چین برای صادرات اخیراً ثابت مانده است، اما تجارت به‌دلیل تقاضای ضعیف خرید از منطقه آسه‌آن (ASEAN) به‌عنوان مقصد اصلی عمده صادرات فولاد چین، عمدتاً کساد است.

در ۱۱ ژانویه، قیمت صادراتی نورد گرم گرید SS400 با ضخامت ۴٫۷۵ میلی‌متر از سوی موسسه Mysteel در ۷۵۷ دلار در هر تن فوب بندر تیانجین شمال چین بدون تغییر نسبت به هفته قبل اعلام شد. قیمت صادراتی نورد سرد گرید SPCC با ضخامت یک میلی‌متری نیز نسبت به هفته‌ی گذشته در بندر تیانجین در ۸۵۴ دلار در هر تن ثابت بود.

یک صادرکننده فولاد مستقر در شرق چین در اظهار نظری گفت که شرکت او اخیراً به‌دلیل تقاضای ضعیف در ASEAN تنها توانسته است چند محموله به آفریقای جنوبی بفروشد‌ وی افزود: تقاضای آسه‌آن برای CRC چین بسیار کم است چراکه فعالیت‌های تولید محلی به‌طور جدی تحت تأثیر کرونا قرار گرفته است.

وی گفت: با توجه به‌اینکه بسیاری از کشورهای منطقه، در آستانه‌ی آغاز جشنواره بهار و تعطیلات سال نو قمری در اواخر این ماه هستند، تقاضای فولاد منطقه‌ای ممکن است در کوتاه مدت کم باشد.

دلیل استقبال بیشتر از فولاد هند نسبت به فولاد چین

سال نوی چینی (CNY) اول فوریه است و تعطیلات مربوط به آن از ۳۱ ژانویه آغاز و تا ۶ فوریه ادامه خواهد داشت. از سوی دیگر، کارخانه‌های فولاد چین نیز تا حدی به‌دلیل تعطیلات آتی سال نو CNY و همچنین به‌دلیل عرضه محدود، تمایلی به فروش ندارند.

تاجر فولاد دیگری در شرق چین، اظهار داشت: کارخانه‌ها سهمیه‌های کمتری را برای صادرات اختصاص می‌دهند. وی افزود: علاوه براین، محصولات با منشاء هندی محبوب‌تر هستند زیرا رقابت‌پذیری قیمتی بیشتری نسبت به چین دارند. یک ناظر بازار مستقر در شانگهای نیز اعلام کرد: خریداران در خاورمیانه و آسه‌آن تمایل بیشتری به خرید محموله‌های هندی نسبت به چینی دارند.

شرکت سراج توس با سابقه‌ی درخشان در صنعت فولاد، بزرگترین تامین کننده‌ی انواع ورق‌های فولادی و مقاطع فلزی برای صنایع و پروژه‌های بزرگ کشور می‌باشد.

مشاهده مشخصات و قیمت‌ها :

  • قیمت روز ورق اسید شویی
  • قیمت روز ورق روغنی
  • قیمت روز ورق سیاه
  • قیمت روز ورق گالوانیزه
  • قیمت روز ورق رنگی
  • قیمت روز ورق آلیاژی
  • قیمت روز قلع اندود
  • قیمت روز میلگرد
  • قیمت روز تیرآهن

منبع:

kjtehrani

مطالب مرتبط