استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر برای استخراج رمزارزها

استفاده از انرژی تجدید پذیر برای استخراج رمز ارز

کشور ایران بدلیل موقعیت جغرافیایی و منابعی که دارد، پتانسیل بالایی برای استفاده از انرژیهای تجدید پذیر دارد. با توجه به اینکه تعداد روزهای آفتابی در کشور ما زیاد است، این امر مسولین را برآن داشته تا پرونده انرژهای تجدیدپذیر را پیگیری کرده و راههای استفاده ازین منابع خدادادی را بررسی کنند. استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر علاوه بر صرفه‌جویی در برق باعث صرفه جویی در آب نیز می‌شود. علاوه بر این انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق، صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی و گاز طبیعی معادل را در دی ماه محقق کرد. در ادامه با ما در وب سایت سراج توس همراه باشید.

روند بهره برداری از ظرفیت های انرژی های تجدید پذیر،  گویای آن است که از اخیرا توجه بیشتری به توسعه‌ی انرژی های تجدیدپذیر شده است و شاهد روند صعودی توسعه انرژی پاک در کشور هستیم؛ البته این موضوع در کل دنیا صدق می کند و جهان به دنبال توسعه تجدیدپذیرهاست.

توسعه و گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر موجب كمك به تحقق اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی  ‌شده و از عوامل اساسی در رسیدن به توسعه پایدار در هر كشوری محسوب می‌شود. استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله “انرژی بادی، خورشیدی و زمین گرمایی” می‏تواند باعث كاهش وابستگی به منابع فسیلی و كاهش انتشار گازهای آلاینده ‌شود.

انرژی‌های تجدیدپذیر دارای هزینه‌های سرمایه‌گذاری اولیه بالایی بوده و در مقابل هزینه نگهداری و تعمیر در آنها پایین است، ولی در روش‌های تولید انرژی از منابع تجدیدناپذیر موضوع کاملاً بر عکس است، ضمن آنکه هزینه مصرف منابع محدود سوخت‌های فسیلی را نیز باید به آنها افزود. از دیگر مزایای انرژی‌های تجدیدپذیر می‌توان به فراوانی و قابل اعتماد بودن، ممانعت از تولید آلاینده‌ها، افزایش امنیت عرضه انرژی و افزایش دسترسی به منابع انرژی پایدار و مطمئن برای تولید پراکنده به منظور بهره‌برداری در مناطق روستایی و كمتر توسعه یافته، كاهش میزان گرمایش جهانی، رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال در مناطق محروم، افزایش میزان در‏آمد سرانه و حفاظت محیط زیست در تمام زمینه‌ها اشاره نمود. در ضمن با در نظر گرفتن شرایط کنونی آب، عدم مصرف آب در این نوع نیروگاه‌ها در مقایسه با نیروگاه‌های حرارتی قابل تأمل است.

انرژی پاک برای تولید رمز ارز

محمود کمانی، معاون وزیر نیرو طی نشستی اعلام داشت: به دنبال این هستیم شخصی که برای تولید رمزارز درخواست دارد به تولیدکنندگان انرژی‌های تجدیدپذیر معرفی شود و بتواند مجوز رمزارز را دریافت کند. وی در نشست خود با فعالان بخش خصوصی اظهار کرد: تفاهم‌نامه بین وزارت صمت و وزارت نیرو برای تولید بیش از ۱۰۰۰ مگاوات منعقد شد ما نیز توانستیم برای تولید ۲۰۰۰ مگاوات نیروگاه‌های تجدیدپذیر با وزارت صمت توافق کنیم.

کمانی تصریح کرد: برای صنایعی که بزرگ نیستند شاید بتوان مدل‌های دیگر پیدا کرد اما برای صنایعی که قیمت برق قسمت بزرگی از هزینه‌های آنها محسوب نمی‌شود، توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر پیش گرفته می‌شود.برای صادرات برق حاصل از نیروگاه‌های تجدیدپذیر دو راه پیش رو داریم اول اینکه صادرات برق همچنان به عهده توانیر باشد و درصدی از تولید نیروگاه‌ها را به صادرات اختصاص دهیم و توانیر پول معادل صادرات را پرداخت کند یا اینکه کف تولید برای تجدیدپذیر مشخص کنیم و از این محل صادرات انجام شود و به کمک خود اینها خطوط جدیدی برای صادرات اضافه شده و به کمک این نیروگاه‌ها قراردادها منعقد شود.

معاون وزیر نیرو گفت: موضوعی مطرح شده که رمزهایی که مجوز دارند بتوانند از نیروگاه‌های تجدیدپذیر استفاده کنند. این آیین‌نامه در هیئت دولت مطرح است. به دنبال این هستیم که شخصی که برای تولید رمزارز درخواست دارد به تولیدکنندگان انرژی‌های تجدیدپذیر معرفی شود و بتواند مجوز رمزارز را دریافت کند. با مدلی که در صنعت برق وجود دارد و برق را به قیمت یک‌سوم هر سنت می‌فروشیم بحث‌هایی مانند بهینه سازی مصرف معنا ندارد. باید تلاش شود در حد امکان اقتصاد صنعت برق پویا شود و به شرایط خوبی برسد.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی خاطرنشان کرد: یک مشکل اساسی این است که صرف وابسته کردن موضوع تجدیدپذیرها به بودجه دولتی کار صحیحی نیست، این اشکال در ساختار وزارت نیرو است؛ این معنا ندارد هر میزان از منابع فروش برق حاصل شد سهم تولیدکنندگان مشخص نباشد و فقط به عوارض برق بسنده کنیم.

وی گفت: در این سال‌ها بودجه جداگانه‌ای به ساتبا اختصاص داده شده که این موضوع سیاست بسیار غلطی بود. در حالی که نباید این بودجه از بودجه توسعه کل صنعت برق جدا باشد. این موضوع باید یک خواست عمومی باشد که هر میزان سهمی که در فروش برق داشتیم بخشی از آن به تجدیدپذیرها اختصاص پیدا کند. امروز مجموعه‌ای که وظیفه فروش برق را در وزارت نیرو دارد هیچ تعهدی برای ساخت تجدیدپذیر ندارد. ما باید تا می‌توانیم فاصله بین قیمت تولید و فروش را کم کنیم و هر میزان این فاصله کمتر شد مابه‌التفاوت آن سهم تجدیدپذیرها شود. اکنون نیز خرید تضمینی تجدیدپذیرها در حال اجراست طبق آماری که موجود است، آمار نیروگاه‌های خانگی نه تنها کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده است. دو برنامه ۱۱۰ هزار واحدی و ۵۵۰ هزار واحدی برای توسعه نیروگاه‌های خانگی در دست داریم که جمع آن عدد قابل توجهی می‌شود و برای پیش بردن آن به همکاری بخش خصوصی نیازمند هستیم.

شرکت سراج توس با سابقه‌ی درخشان در صنعت فولاد، بزرگترین تامین کننده‌ی انواع ورق‌های فولادی و مقاطع فلزی برای صنایع و پروژه‌های بزرگ کشور می‌باشد.

مشاهده مشخصات و قیمت‌ها :

  • قیمت روز ورق اسید شویی
  • قیمت روز ورق روغنی
  • قیمت روز ورق سیاه
  • قیمت روز ورق گالوانیزه
  • قیمت روز ورق رنگی
  • قیمت روز ورق آلیاژی
  • قیمت روز قلع اندود

منابع:

fouladban

mapnagroup

مطالب مرتبط