اخبار فولادی ۲۹ دی با سراج توس

اخبار فولادی چهارشنبه 29 دی

با اخبار چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ ، ۱۶ ژانویه ۲۰۲۲، همراه ما در وب‌سایت سراج توس باشید.

اخبار ایران

سرنوشت قیمت آهن اسفنجی در سال آینده

جواد خوروش، عضو هیات مدیره فولاد کاشان، با اشاره به قیمت آهن اسفنجی در سال آینده افزود: قیمت آهن اسفنجی در بورس کالا در حال حاضر بالاست و بین  ۵/۹ تا ۵/۱۰ در بورس کالا قیمت گذاری شده است اما قیمت آهن اسفنجی در سال آینده به قیمت‌های جهانی و میزان تقاضا بستگی دارد. وی ادامه داد: تولیدکنندگان واحدهای القایی بیشترین مصرف‌کنندگان آهن اسفنجی هستند و از آنجا که تولیدکنندگان کوره بلند، نیاز زیادی به آهن اسفنجی ندارند، نقش زیادی هم در تعیین قیمت جهانی آهن اسفنجی نخواهند داشت.

صادرات فولاد سازان کشور

فولادسازان بزرگ کشور در ماه گذشته موفق به صادرات ۴۹۴ هزار تنی انواع شمش و محصولات فولادی شده‌اند که از نظر وزنی، کاهش ۳۱%- سالانه دارد. با وجود کاهش صادرات آذرماه، عملکرد صادرات ۹ ماه ابتدای ۱۴۰۰ مثبت بوده و رشد ۱۴%+ دارد.

وضعیت فولاد خوزستان فخوز در صادرات آذرماه ۴۲%+ و مجموع ۹ ماهه ۲۱%+ بهتر از سایر شرکتهای فولادساز است.

اختلاف قیمت شمش فولاد فوب ایران و شرق آسیا به محدوده بالای ۵۰ دلار

باز شدن اختلاف قیمت شمش فولاد فوب ایران و شرق آسیا به محدوده بالای ۵۰ دلار، سیگنال افت تقاضا برای فولاد صادراتی ایران  را می‌دهد که به فصل زمستان و افت تقاضای جهانی فولاد برمی‌گردد. انتظار می‌رود این رکود تا حداقل ۴ هفته، ادامه داشته باشد و در (نیمه فوریه ۲۰۲۲) و با اتمام مسابقات المپیک زمستانی چین، رونق مجددا به بازارهای جهانی فولاد و به تبع آن داخل برخواهد گشت.

تکالیف صادرکنندگان برای بازگشت ارز حاصل از صادرات

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، صادرکنندگان به مقصد کشورهای عراق و افغانستان در بازه زمانی ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۷ لغایت ۱۶ مرداد ماه ۱۳۹۷ که تاکنون اطلاعات پروانه‌های صادراتی خود را در سامانه جامع تجارت ثبت نکرده‌اند، تا پایان سال ۱۴۰۰ مهلت خواهند داشت تا نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت اقدام کنند.

به سایر صادرکنندگان سال ۱۳۹۷ به غیر از صادرکنندگان مندرج در بند مذکور(بند۱)، تا پایان سال جاری مهلت داده‌شد تا با مراجعه به سازمان توسعه تجارت و ارائه درخواست همراه با مستندات و با تأیید مراتب توسط کمیته مربوطه، نسبت به ارتقای بازگشت ارز به چرخه اقتصادی تسریع کنند.

صادرکنندگانی که نسبت به فروش ریالی کالاهای صادراتی خود به سایر کشورها غیر از عراق و افغانستان در بازه زمانی ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۷ لغایت ۱۶ مرداد ماه ۱۳۹۷ اقدام کرده‌اند، می‌توانند پس از ارائه مستندات به دبیرخانه کمیته اقدام ارزی با تأیید کمیته و ثبت اطلاعات فروش ریالی خود در سامانه جامع تجارت، متناسب با ثبت صورت گرفته، نسبت به ارتقای نسبت ایفای تعهدات خود اقدام کنند.

اخبار جهان

افزایش دوباره قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور

  • در ادامه نوسانات قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور، امروز قیمت این نهاده باز هم مانند دیروز بالاتر رفت و کانال ۱۳۰ دلاری را دید.
  • قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد سی‌اف‌آر چین تحویل ماه فوریه در معاملات آتی بورس سنگاپور تا این لحظه به ۱۳۰ دلار و ۳۵ سنت رسیده است.

پروژه سنگ آهن Nimba را در کنفرانس عربستان سعودی معرفی کرد

پادشاهی عربستان سعودی از ۱۱ تا ۱۳ ژانویه میزبان مجمع مواد معدنی آینده بود که شخصیت‌های اصلی صنعت معدن جهانی را گرد هم آورد، زیرا این کشور قصد دارد به شکلی بسیار چشمگیر در استخراج تهاجمی سرمایه گذاری نماید.

مس و آلومینیوم در بورس فلزات لندن افزایش و سرب و روی کاهش یافتند

  • در روز ۱۷ ژانویه، مس در بورس فلزات لندن ۰٫۲۶ درصد بالا رفت، آلومینیوم با رشد ۰٫۴۴ درصدی همراه شد، سرب افت ۰٫۹۱ درصدی را تجربه کرد و روی با افت ۰٫۶۶ درصدی همراه شد.
  • مس برای تحویل سه ماهه در بورس فلزات لندن با ۰٫۲۶ درصد افزایش به ۹۷۵۶٫۵ دلار در هر تن رسید و انتظار می‌رود فلز سرخ در محدوده ۹۷۰۰ تا ۹۸۰۰ دلار در هر تن معامله شود.
  • آلومینیوم برای تحویل سه ماهه در بورس فلزات لندن در ۳ هزار دلار بسته شد که ۱۳ دلار در هر تن یا ۰٫۴۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
  • سرب برای تحویل سه ماهه در LME با ۰٫۹۱ درصد کاهش به ۲۳۵۳ دلار رسید.
  • روی برای تحویل سه ماهه در بورس فلزات لندن با ۲۳٫۵ دلار یا ۰٫۶۶ درصد کاهش ۳۵۱۲ دلار در هر تن شد و پیش‌بینی می‌شود این فلز در محدوده ۳۵۰۰ تا ۳۵۵۰ دلار در هر تن حرکت کند.

تولید چدن چین در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته ۴٫۳ درصد کاهش یافته است

براساس اطلاعات جدید اداره ملی آمار چین NBS که در ۱۷ ژانویه منتشر شد، تولید چدن چین در سال ۲۰۲۱ درمجموع به  ۸۶۸٫۵۷ میلیون تن رسید که ۴٫۳ درصد از بالاترین رکورد ثبت شده در سال ۲۰۲۰ یعنی ۸۸۷٫۵ میلیون تن کاهش داشته است.

کاهش تولید سالانه چدن نشان دهنده عزم دولت مرکزی چین برای کاهش تولید فولاد خام در سال ۲۰۲۱ نسبت به سطح سال ۲۰۲۰ است. تولید فلز داغ در طول نیمه دوم سال و به‌طور ویژه در ماه‌های جولای تا نوامبر، پس از آنکه فولادسازان در کاهش تولید فولاد، فعال‌تر و تهاجمی‌تر شدند، کاهش یافت.

موجودی سنگ آهن در ۷ بندر اصلی استرالیا و برزیل در ۱۸ ژانویه

موجودی سنگ آهن جهت بارگیری در ۳ بندر اصلی استرالیا شامل Dampier, Walcott , Hedland و ۴ بندر اصلی برزیل شامل PDM, Sepetibabay, Itaguai، Tubarao به ۱۱٫۲۴ میلیون تن رسید که رشد ۵٫۴۸ درصدی هفتگی داشته است.

صعود قیمت زغال سنگ استرالیا به بالاترین سطح تاریخ

شاخص قیمت جهانی زغالسنگ کک شو در بنادر استرالیا به روند صعودی خود ادامه می‌دهد که مرتبط با تقاضای بالا از کشور هند است. این موضوع سبب عدم علاقه فروشندگان استرالیایی به عرضه زغالسنگ در قیمت‌های فعلی شده است.

واردات زغال سنگ چین

در چین قیمت زغالسنگ از قیمت‌های وارداتی کمتر است و لذا فولادسازان این کشور فعلا عجله‌ای در واردات ندارند. بعلاوه رشد ۴٫۳%+ و یا ۳۰$+ کک امروز نیز با اقبال سرد فولادسازان مواجه شده و لذا انتظار رشد بیشتر قیمت‌های داخلی چین متصور نیست.

موجودی سنگ آهن در ۴۷ بندر چین در ۱۷ ژانویه (دیروز) به ۱۶۰ میلیون تن کاهش یافت

موجودی دقیق به ۱۶۰٫۳۷ میلیون تن رسیده است. این روند، کاهش ۱٫۲۰ درصد هفتگی را نشان می دهد.  خریداران تمایل بیشتری به خرید محموله های موجود در بنادر تا قبل از آغاز تعطیلات سال نو چینی در روز دوشنبه ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) دارند .

روند صعودی قیمت نفت

در بازارهای جهانی، قیمت نفت به روند صعودی خود ادامه داده و به قله سال ۲۰۱۴ صعود کرده است. آمار اوپک  نشان می‌دهد که کشورهای عضو اوپک، قرار بوده طبق برنامه ماه دسامبر  ۴۰۰ هزار بشکه در روز بر تولید نفت خود بیافزایند درحالیکه، تنها ۱۰۰ هزار بشکه افزوده‌اند.

شرکت Vitol بزرگترین تریدر نفت دنیا امروز در گزارشی گفته که بازار نفت با وجود محدودیت تقاضای چین (ناشی از کرونا) شاهد کسری بوده و در انتظار قیمتهای بالاتر به‌منظور تحریک عرضه بیشتر است.

شاخص قیمت جهانی قلع با تداوم روند صعودی که از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است. امروز به ۴۱۳۰۰ دلار در هر تن رسید که بالاترین سطح تاریخ است.

شرکت سراج توس با سابقه‌ی درخشان در صنعت فولاد، بزرگترین تامین کننده‌ی انواع ورق‌های فولادی و مقاطع فلزی برای صنایع و پروژه‌های بزرگ کشور می‌باشد.

مشاهده مشخصات و قیمت‌ها :

  • قیمت روز ورق اسید شویی
  • قیمت روز ورق روغنی
  • قیمت روز ورق سیاه
  • قیمت روز ورق گالوانیزه
  • قیمت روز ورق رنگی
  • قیمت روز ورق آلیاژی
  • قیمت روز قلع اندود

منابع:

fouladban

Kjtehrani

Commodities

مطالب مرتبط