اخبار فولادی روز با سراج توس

اخبار فولادی چهارشنبه ۱۰ آذر را در وب سایت سراج توس دنبال کنید.

حرکت معکوس سنگ آهن و فولاد در بازارهای جهانی

  • قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد با ۰٫۱۵ دلار افزایش ۱۰۰٫۱۰ دلار معامله شد.
  • سنگ آهن عیار ۶۵ درصد نیز با ۰٫۱۵ دلار افزایش ۱۱۶٫۱۰ دلار معامله شد.
  • شمش فولاد درچین با ۱۶٫۷۳ دلار کاهش۶۷۹٫۶۷ دلار معامله شد.
  • شمش روی با ۲۴٫۲۵ دلار افزایش ۳۳۴۸ دلار قیمت خورد.
  • زغال‌سنگ با ۴ دلار کاهش ۳۴۳ دلار معامله شد.

تولید بیش از ۱۸.۸ میلیون تنی گل‌گهر تا پایان آبان‌ماه

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر موفق شد از ابتدای سال مالی تا پایان آبان‌ماه ۱۴۰۰، مقدار ۱۸ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۲۱۷ تن انواع محصول داخلی تولید کند. باتوجه به اطلاعات سامانه کدال، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر تا پایان آبان ماه ۱۰ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۷۹۰ تن کنسانتره سنگ‌آهن داخلی، ۷۹ هزار و ۳۰۳ تن گندله ریزدانه داخلی و ۸ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۱۲۴ تن گندله داخلی تولید کرد.

تولید موفقیت آمیز استیل ۴۴۰۴A در شرکت فولاد آلیاژی ایران

اینگات دوتنی استیل؛ گرید فولادی ۴۴۰۴A در کارخانه نورد سنگین نورد شد. این فولاد به‌دلیل داشتن حدود ۳۰ درصد عناصر آلیاژی مخصوص و بالتبع آمپرهای نوردی بالا، طی ۱۹ پاس نوردی از اینگات دو تنی به بیلت ۱۵۰ تبدیل گردید.

عرضه نزدیک به ۱۸۱ هزار تن محصول فولادی در بورس کالا /کاهش نزدیک به ۴ درصدی پایه گالوانیزه

 امروز ۱۸۰ هزار و ۹۵۲ تن محصول فولادی از جمله انواع مقاطع و ورق فولادی روی تابلو عرضه خواهد شد.

  • قیمت پایه متوسط میلگرد ۱۴۳ هزار و ۵۴۰ ریال یعنی ۰٫۳ درصد پایین تر از عرضه قبل و قیمت پایه سبد تیرآهن ۱۴۰ هزار و ۱۴۵ ریال یعنی ۰٫۶ درصد کمتر از پایه قبل است.
  • همچنین قیمت پایه ورق گالوانیزه نیز با کاهش ۳٫۷ درصدی نسبت به عرضه قبل عدد ۲۶۳ هزار و ۵۷۷ ریال است.

رشد قیمت سنگ آهن در بازار بورس سنگاپور

نوسان قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور، روند نسبتا صعودی دارد و امروز این نوسانات بالاتر از ۱۰۰ دلار در حال انجام می‌باشد.

سنگ آهن ۶۲ درصد سی‌اف‌آر چین تحویل ماه ژانویه در معاملات آتی بورس سنگاپور با قیمت ۱۰۵ دلار و ۴۰ سنت داد و ستد می‌شود.

مذاکرات مثبت فولادسازان با سه وزارتخانه برای تأمین گاز

وحید یعقوبی مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد: مذاکرات وزارت صمت و انجمن تولیدکنندگان فولاد با وزارتخانه‌های نفت و نیرو هفته آینده ادامه می‌یابد و امیدواریم به راهکارهای مثبتی در تأمین گاز و کاهش محدودیت‌ها برای صنایع دست پیداکنیم. مذاکرات وزارتخانه‌های صمت، نفت و نیرو که با حضور اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد برگزارشد نتیجه مشخصی نداشت و مذاکرات در هفته آتی نیز ادامه خواهدیافت. در نشست روز سه‌شنبه راهکارهای برون‌رفت صنایع از بحران قطعی گاز و برق در ایام سرد سال بررسی شد تا محدودیت کمتری بر صنایع فولاد اعمال شود که ممکن است این محدودیت مقطعی و کوتاه یا طولانی ‌مدت باشد.

صادرات قراضه فولاد اروپا به چین متوقف شد

 صادرات قراضه اتحادیه اروپا به چین به‌دلیل عدم توافق بر سر مقررات مربوط به ضایعات متوقف شد. به گزارش پایگاه خبری فولادبان، منابع مطلع به Fastmarkets گفتند که محموله‌های ضایعات فلزی از کشورهای اتحادیه اروپا به چین به‌دلیل عدم توافق نظارتی بین طرفین در مورد آنچه که «ضایعات» و «مواد خام قابل بازیافت» هستند، متوقف شده است. کمیسیون اروپا (EC) اخیراً مقررات اتحادیه اروپا را در مورد صادرات برای بازیابی مواد «ضایعات» خاص، از جمله ضایعات آهنی و غیر آهنی، به کشورهای خاصی که به سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) تعلق ندارند، اصلاح کرده است. اطلاعیه مقررات جدید در ۲۱ اکتبر در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا منتشر شد و این مقررات در ۱۰ نوامبر سال جاری لازم‌الاجرا شد.  یکی از صادرکنندگان ضایعات اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه ۲۵ نوامبر به Fastmarkets گفت: هیچ‌کس در اروپا در حال حاضر قادر به فروش ضایعات فلزی به چین نیست. این یک مشکل قریب‌الوقوع است.

جلسه مدیران فولادی و شرکت ملی گاز

جلسه هم‌اندیشی مدیران شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی با مسئولان شرکت ملی گاز ایران در خصوص راهکارهای تامین پایدار گاز زنجیره فولاد برگزارشد .در این جلسه، علاوه بر رئیس، اعضای هیئت مدیره، دبیر و معاون اجرایی انجمن فولاد، مدیران عامل و ارشد شرکت‌های فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد خراسان، معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد کاوه جنوب کیش، فولاد سبزوار، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، آهن و فولاد ارفع ، شرکت ملی فولاد ایران، توسعه آهن و فولاد گل گهر و مسئولان شرکت ملی گاز ایران حضور داشتند. با کمبود گاز در هفته‌های اخیر یکی از راهکارهای تامین گاز مشترکان خانگی، قطع گاز صنایع بزرگ از جمله فولاد مطرح شده است.

عرضه تلفیقی، راهی برای کاهش انحصار در بازار ورق

امیرحسین کاوه  مدیرعامل گروه صنعتی سدید: عرضه تلفیقی می‌تواند به عرضه‌ها در بورس کالا تنوع بدهد، تنوع عرضه‌ها در بورس کالا می‌تواند رقابت سالم ایجاد کند، اما مسئولان باید مراقب باشند تا اینگونه عرضه منجر به انحصار بیشتر بازار ورق برای برخی از کارخانه‌ها نشود. باتوجه به‌اینکه در عرضه‌ی ورق‌های فولادی کمبود وجود دارد و نیاز به واردات انواع ورق‌های فولادی هست، قرار است فولاد مبارکه و شرکت‌های سازنده ورق فولادی حجم متناسب با کمبود عرضه، واردات ورق فولادی داشته باشند و آن‌ها را به‌صورت تلفیقی با تولیدات خودشان در بورس عرضه کنند. یکی از مشکلات بورس کالا این است که همیشه عرضه‌کنندگان کم بوده‌اند و هرچه بتوانیم کمک کنیم تا عرضه‌ها متنوع باشد و از حالت انحصاری خارج شوند، به بورس کالا کمک خواهدکرد تا کشف قیمت به‌صورت حقیقی صورت گیرد.

عرضه تلفیقی محصولات فولادی به سود بازار است

 امیر صباغ مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو: اگر عرضه تلفیقی محصولات فولادی درست برنامه‌ریزی و اجرا شود نه تنها مانع افزایش قیمت خواهد شد بلکه بازار را تعدیل یا کاهشی خواهد کرد. تولیدکنندگان بزرگ ورق فولادی کشور تا پیش از این وظیفه تولید محصولات فولادی را بر عهده داشتند ولی اکنون وظیفه تأمین ورق فولادی مورد نیاز تولیدکنندگان هم به وظایفشان اضافه شده است. تولیدکنندگان ورق فولادی اگر به هر دلیلی تولیدشان خدشه‌دار شود یا علاقه‌مند به تولید گرید و انواع دیگری از ورق فولادی باشند یا مثلاً بخش ارزش افزوده بازار را هدف قرار بدهند، مأموریت تأمین بازار برعهده‌ی تولیدکنندگان عمده کشور خواهد بود و وظیفه تولید و تأمین ورق فولادی بازار را بر عهده دارند. عرضه تلفیقی کمک می‌کند اگر محصولی به هر دلیلی در کشور کسری عرضه داشته باشد تولیدکننده آن را وارد کند و آن را با محصول خود تلفیق و ترکیب‌کند و نقش تأمین‌کنندگی بازار را داشته باشد.

ورق سرد هدف بعدی دولت در عرضه تلفیقی

راهکار مدیریت بازار ورق سرد کشور، الگوی عرضه_تلفیقی و تامین کامل نیاز بازار از محل واردات است که توسط صمت در دست اقدام است.

وزارت انرژی عربستان به توسعه پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر کمک می‌کند

عرب نیوز: وزارت انرژی عربستان روز یکشنبه (۲۸ نوامبر) یک یادداشت تفاهم با شرکت صنایع پایه عربستان سعودی؛ سابیک (SABIC) ، برای کمک به توسعه پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر این شرکت امضا کرد. یوسف البنیان، مدیرعامل سابیک گفت که حمایت وزارت انرژی این شرکت را قادر می سازد تا به اهداف انتشار خالص صفر دست یابد. البنیان گفت که این شرکت فعال در حوزه پتروشیمی قصد دارد استفاده خود از انرژی‌های تجدیدپذیر را برای کاهش بیشتر انتشار گازهای گلخانه‌ای افزایش دهد. همه این اقدامات بخشی از ابتکار سبز عربستان سعودی (Saudi Green Initiative) است. این پادشاهی قصد دارد تا سال ۲۰۶۰ به انتشار کربن خالص صفر برسد.

ثبات قیمت مقاطع فولادی پس از نزول روز گذشته در بازار جهانی

براساس آخرین گزارش نشریه متال بولتن در تاریخ یک دسامبر ۲۰۲۱، اکثر مقاطع فولادی بعد از نزول قیمت های روز گذشته امروز را با ثبات قیمت همراه هستند. براساس این گزارش، بیلت صادراتی منطقه CIS بدون تغییر، به نرخ ۶۱۱ دلار به‌ازای هر تن مبادله شده است و اسلب صادراتی این منطقه بدون تغییر، با قیمت ۶۲۷ دلار و ۵۰ سنت در هر تن به فروش رسید.

هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس بدون تغییر، به قیمت ۵۸۵ دلار فروخته شده و هر تن بیلت صادراتی ایران نیز تغییری نداشت و با نرخ ۵۸۷ دلار و ۵۰ سنت مبادله شده است.

بهای محصولات زنجیره فولاد در بورس فیوچرز چین

بهای محصولات زنجیره فولاد در بورس فیوچرز چین امروز با رشد مناسبی برای محصولات فولادی و سنگ آهن و ثبات برای کک و زغالسنگ همراه بود. کاهش موجودی انبارهای محصولات فولادی چین به سرعت ادامه دارد و به‌همراه بهبود فعالیت‌های ساختمانی عامل تقویت قیمت شده است. از سوی دیگر، احتمال افزایش تولید فولاد در ماه دسامبر، تحریک قیمت سنگ آهن را به‌دنبال داشته است. این در حالیست که بهای کک و زغالسنگ تحت تاثیر نظارت‌های دولتی همچنان زیر فشار قرار دارند.

کاهش شاخص مدیران خرید بخش فولاد چین

شاخص مدیران خرید بخش فولاد چین مجدداً در ماه نوامبر کاهش یافت که حکایت از بدتر شدن جو بازار دارد. انتظار ثبات بیشتری برای ماه دسامبر وجود دارد اما پیش‌بینی می‌شود که تقاضا و تولید هر دو در سطوح پایین باقی بماند. این شاخص با افت ۷/ ۱ درصدی به  ۶/ ۳۶ درصد رسیده است. اگرچه مصرف فولاد در بخش‌های جنوبی و شرقی چین در سطح خوبی است اما تقاضا در شمال این کشور به‌طور قابل توجهی کاهش یافته است. رونق بخش املاک و مستغلات چین هم نتوانست از صنعت فولاد این کشور حمایت لازم را داشته باشد.  تولید فولاد نیز در ماه نوامبر به‌دلیل تقاضای ضعیف‌تر و به‌دلیل محدودیت‌های متعدد کاهش یافته، گفتنی است خرید مواد اولیه نیز کاهش یافته‌است.

سرمایه گزاری نیپون استیل در کارخانجات ورق‌سازی تایلند

نیپون استیل در کارخانجات ورق سازی تایلند سرمایه گذاری نموده است و قصد دارد شرایط جدیدی در تولید ورق در تایلند ایجادکند. قبل از ژاپنی‌ها، هندی‌ها و چینی‌ها در فولاد تایلند سرمایه‌گذاری نموده بودند.

شرکت سراج توس با سابقه‌ی درخشان در صنعت فولاد، بزرگترین تامین کننده انواع ورق‌های فولادی و مقاطع فلزی برای صنایع و پروژه‌های بزرگ کشور می‌باشد.

مشاهده مشخصات و قیمت ها

قیمت روز ورق روغنی

قیمت روز ورق سیاه

قیمت  روز ورق گالوانیزه

قیمت روز ورق اسید شویی

قیمت روز ورق رنگی

قیمت روز ورق آلیاژی

قیمت روز قلع اندود

منابع:

Madan24

Kjtehrani

Fouladban

Plannerinfo

مطالب مرتبط