اخبار فولادی با سراج توس

اخبار بازار فولاد 23 مرداد

با اخبار فولادی ۲۳ مرداد همراه ما در سراج توس باشید.

اخبار ایران

جدال رقبای فولادی بر سر دامپینگ

عضو هیات مدیره صنف فروشندگان آهن و فولاد و فلزات تهران گفت: خبر افزایش تعرفه صادراتی در صنعت فولادی توسط وزیر صمت در روز ۲۷ فروردین ماه امسال اعلام شد، و چند روز پس از آن، عوارض صادراتی در این حوزه از ۸ درصد به ۱۸ درصد تغییر پیداکرد. فعالان حوزه فولادی پس از یکی دو ماه رفت و آمد در وزارت صمت توانستند به کاهش عوارض صادراتی دست یابند. البته لازم به ذکر است ایران در این بازه زمانی، حدود ۵۰ درصد بازار صادراتی خود را از دست داد.

باتوجه به تحریم‌ها، در صادرات محصولات فولادی و ورود ارز به کشور، آشفتگی و تنش‌هایی به‌وجود آمده که در چنین شرایطی می‌توان گفت تشکیل کنفدراسیون فولاد تأثیر و دلیل موجهی ندارد. همچنین به‌دلیل شرایط اقتصادی فعلی در کشور، نداشتن بودجه عمرانی در کاهش حدود ۳۰ درصدی پروانه‌های ساخت، موثر واقع شده است.

برجام معجزه نمی‌کند اما تجارت ایران را رشد می‌دهد

وحید یعقوبی، مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: صنعت فولاد توانسته با وجود تحریم و مشکلات پیش‌روی آن، رشد تولید و صادرات خود را ادامه دهد؛ اما در صورتیکه مذاکرات به نتیجه برسد، قطعا هزینه‌های ناشی از تحریم و دور زدن آن به‌خصوص در بخش صادرات کاهش می‌یابد، در این‌صورت کشور برای فروش محصولات نیازمند واسطه نیست و هزینه‌ای که به جیب دلالان می‌رفت، قطع خواهدشد.

درصورت به توافق رسیدن مذاکرات، بحث صادرات، بازاریابی صادراتی و نقل و انتقال پول در مبادلات بانکی که از مهم‌ترین ارکان اصلی اقتصاد کشور است، آسوده خواهدشد. در نتیجه این عملکردها، ایران می‌تواند با قیمت‌های نزدیک به قیمت جهانی فولاد خود را صادر کند، در واقع برجام از جهات مختلفی برای اقتصاد کشور به‌خصوص فولاد، نتایج مثبتی به‌همراه دارد.

سنگ‌آهن توان حفظ قیمت ۱۱۰ دلاری را نداشت

نرخ سنگ آهن که تا دو روز گذشته به تراز ۱۱۰ دلاری دست یافته بود اما با عدم وجود تقاضای کافی از سوی خریداران، توان حفظ این خط قیمتی را نداشت و اگرچه جزیی اما از این تراز عقب‌نشینی کرد. براساس آخرین ارزیابی‌ها شاخص سنگ‌آهن ۶۲ درصد وارداتی چین با کاهش ۱٫۷۵ دلاری معادل ۱۰۸٫۸۵ دلار قیمت خورده است. به‌نظر می‌رسد افزایش موقت موجودی سنگ‌آهن بنادر چین باعث شده تا تقاضا به‌طور نسبی پایین بیاید. با وجود بهبود حاشیه سود فولادسازی در چین، همچنان ترس از کمبود تقاضا در فولادی‌ها وجود دارد و از این رو دست به خرید تناژهای بالا از سنگ آهن نمی‌زنند.

ترمز نرخ کاهشی اسلب و بیلت ایران کشیده شد

بازار صادراتی فولاد ایران برای دو محصول میانی یعنی اسلب و بیلت پس از گذر چند هفته کاهشی بالاخره در هفته نیمه تعطیل متوقف شد تا از افت بیشتر قیمت‌ها جلوگیری شود.

در هفته‌ی گذشته یکی از فولادسازان ایرانی مزایده ۲۵ هزار تنی بیلت را برای حمل ماه سپتامبر به نرخ ۴۴۰ دلار فوب نهایی کرد. در عین حال یکی دیگر از صادرکنندگان یک محموله ۴۰ هزار تنی به قیمت ۵۰۰ دلار سی اف آر با اندونزی نهایی کرد. همچنین خبر می‌رسد که فولاد مبارکه هم محموله ۴۰ هزار تنی بیلت را برای حمل سپتامبر به اجرا گذاشت که خبری مبنی بر نهایی‌شدن آن منتشر نشده است.

بازار قراضه آهن در هفته‌ای که گذشت

طی هفته‌ی بعد از تعطیلات محرم خریداران مجددا شروع به پرکردن انبارهای مواد اولیه کرده‌اند. در این میان فولادسازان ترک به‌دلیل موجودی محدود و ثبت سفارش‌های جدید محصولات فولادی و همچنین کاهش عرضه تامین‌کنندگان قراضه حاضر به پذیرش قیمت‌های بالاتر از طرف تامین‌کنندگان شدند.

اخبار خارجی

صنعت فولاد روسیه تا سال ۲۰۳۰ دچار رکود می‌شود

به‌گفته‌ی وزارت صنعت و تجارت روسیه، بخش فولاد این کشور به هشت سال زمان نیاز دارد تا به سطح تولید و مصرف سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۲۰ بازگردد، به‌ویژه به‌دلیل سیاست جایگزینی واردات، که با اینحال در چند سال گذشته ناکافی بودن خود را نشان داده است. پیش‌بینی می‌شود که تولید و صادرات فولاد روسیه در سال‌های آینده به کاهش ادامه دهد. منابع تخمین می‌‌زنند که در سال ۲۰۲۲، تولید ممکن است ۱۶٫۴ درصد کاهش یابد.

تداوم ریزش قیمت‌ها در لندن

براساس اطلاعات تابلوی معاملات بورس فلزات لندن، قیمت هر تن میلگرد برای تحویل روز ۵ دلار کاهش یافت و عدد ۶۶۰ دلار را نشان داد. قراردادهای آتی تحویل یک ماهه میلگرد رشد یک دلاری داشت و روی قیمت ۶۶۰ دلار در هر تن منعقد شد.

در این میان، هر تن قراضه برای تحویل روز ۵ دلار کاهش داشت، و به رقم ۴۰۰ دلار به فروش رسید. قراردادهای آتی تحویل یک ماهه این محصول با کاهش ۱۱ دلار و ۵۰ سنتی،به قیمت ۳۸۸ به ازای هر تن منعقد شد.

نگرانی‌ها از رکود به کاهش بهای سنگ‌‌‏‌آهن دامن می‌‏‌زند

دنیای‌اقتصاد – شکیبا خیرخواهان : بازار سنگ‌آهن همچنان در سردرگمی قرار دارد. کاهش تقاضای فولاد در شرق آسیا به‌دلیل رکود سنگین در بخش املاک از یکسو و افزایش سود فولاد‌سازان در دنیا از سوی دیگر سبب شده است تا بهای این کانی با نوسان‌های قیمتی مواجه شود. در دو هفته اخیر، اما نگرانی‌ها از رکود صنعت ساختمان‌ در چین و رکود جهانی بر معاملات سنگ‌آهن سایه انداخته و موجب کاهش قیمت آن شده است. همچنین برنامه چین برای کاهش آلاینده‌ها بر این صنعت تاثیر گذاشته؛ چراکه این برنامه سبب شده است تا کارخانه‌ها در این کشور، فولاد تولیدی خود را کاهش دهند.

سنگ‌آهن توان حفظ قیمت ۱۱۰ دلاری را نداشت

نرخ سنگ‌آهن که تا دو روز گذشته به تراز ۱۱۰ دلاری دست یافته بود اما با عدم وجود تقاضای کافی از سوی خریداران، توان حفظ این خط قیمتی را نداشت و اگرچه جزیی اما از این تراز عقب‌نشینی کرد. بر اساس آخرین ارزیابی‌ها شاخص سنگ آهن ۶۲ درصد وارداتی چین با کاهش ۱٫۷۵ دلاری معادل ۱۰۸٫۸۵ دلار قیمت خورده است.

به‌نظر می‌رسد افزایش موقت موجودی سنگ‌آهن بنادر چین باعث شده تا تقاضا به‌طور نسبی پایین بیاید. باوجود بهبود حاشیه سود فولادسازی در چین، همچنان ترس از کمبود تقاضا در فولادی‌ها وجود دارد و از این رو دست به خرید تناژهای بالا از سنگ‌آهن نمی‌زنند. پیشی‌گرفتن عرضه از وضع تقاضا خبر خوبی برای سنگ‌آهن نیست، و همه اینها درحالی رخ می‌دهد که دولت چین به‌دنبال ایجاد یک واحد متمرکز برای واردات سنگ‌آهن است تا تمام سفارشات واردات سنگ‌آهن از این طریق صورت گیرد.

روسیه انتظار دارد بخش فولادش تا سال ۲۰۳۰ دچار رکود شود، منابع بازار بدبین ترند

استیل اوربیس: در حالیکه به‌طور کلی می‌دانیم که حوزه‌ی فولاد روسیه از پیامدهای ناشی از تحریم‌های جنگ در اوکراین رنج می‌برد، وزارت صنعت و تجارت روسیه فرض می‌کند که تا سال ۲۰۳۰ طول می‌کشد تا با شرایط جدید بازار سازگار شود.

خروج شرکت‌های بزرگ چینی از آمریکا

ابر شرکت‌های چینی سینوپک، چاینا لایف، شرکت آلومینیوم چین، پتروشیمی شانگهای و سایر شرکت‌های مرکزی اعلام کردند که از بازار ایالات متحده خارج می‌شوند. نگرانی از مصادره اموال یا محدودیت‌های تجاری ناشی از تحریم‌های احتمالی در پی تنش‌های جدید چین-آمریکا برسر تایوان، دلیل این اقدام پیش‌دستانه چینی‌هاست.

شرکت سراج توس با سابقه‌ی درخشان در صنعت فولاد، بزرگترین تامین‌کننده‌ی انواع ورق‌های فولادی و مقاطع فلزی برای صنایع و پروژه‌های بزرگ کشور می‌باشد.

مشاهده مشخصات و قیمت‌ها :

  • قیمت روز ورق اسید شویی
  • قیمت روز ورق روغنی
  • قیمت روز ورق سیاه
  • قیمت روز ورق گالوانیزه
  • قیمت روز ورق رنگی
  • قیمت روز ورق آلیاژی
  • قیمت روز قلع اندود
  • قیمت روز پروفیل

منابع

fouladban

steelprice

Plannerinfo

Madan24

دنیای‌اقتصاد