اخبار فولادی با سراج توس

اخبار فولادی 18 مرداد

با اخبار فولادی سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ مصادف با ۹ اگوست ۲۰۲۲ همراه ما در سراج توس باشید.

اخبار ایران

تشکیل زنجیره‌ی تامین فولاد مسکن حمایتی بین وزارت راه و وزارت صمت

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تشکیل زنجیره‌ی تامین فولاد مسکن حمایتی بین وزارتخانه‌های صمت و راه و شهرسازی خبر داد.

دولت، برق را در بورس کالا رها نمی‌کند

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه می‌گوید: قیمت‌های برق در بورس انرژی صرفا بر مبنای عرضه و تقاضا تعیین نخواهد شد و طبیعتا دولت نیز در آن دخالت می‌کند اما به‌نظر می‌رسد قیمت این بخش به سمتی همگرا شود که انعکاس بیشتری از وضعیت عرضه و تقاضای بازار دارد.

هشدار یک اقتصاددان نسبت به فروپاشی فولاد مبارکه در آینده‌ی نزدیک

معاون پیشین بورس تهران می‌گوید: آنچه در مجمع سالیانه فولاد مبارکه رخ داد، نه تنها در اقتصاد کشور بلکه برای سایر شرکت‌ها وضعیت بدی را به‌وجود می‌آورد و سهام‌داران خرد از نخستین قربانیان این تصمیم نابخردانه و تحمیلی خواهند بود.

سیکل معیوب فولاد تا کنسانتره پیش رفت

 یک کارشناس بازار سنگ آهن در رابطه با کاهش قیمت جهانی فولاد و به دنبال آن شیب نزولی کنسانتره و تحت فشار قرار گرفتن تولیدکنندگان معتقد است: آنچه که واضح است، زنجیره‌ی فولاد ایران شرایط سختی را می‌گذراند. کاهش قیمت‌های جهانی به واسطه‌ی دامپینگ روسیه و بحران مسکن چین و همچنین تداوم قیمت‌گذاری دستوری و کنترلی در بورس کالا و نیز وضع قوانین خلق‌الساعه چون عوارض صادراتی از سوی دیگر عرصه را بر تولید کنندگان تنگ کرده است. شرایط مذکور سبب شده هرچه به ابتدای زنجیره نزدیک می‌شویم، حاشیه سود کمتر و نیز رقابت کمتر، موجب شود تولیدکنندگان کنسانتره و علی‌الخصوص  تولیدکنندگان بخش خصوصی که قدرت چانه‌زنی کمتری دارند، فشار بی‌سابقه ای را تجربه کنند.

بخشنامه‌ی معافیت مالیاتی گواهی سپرده کالایی بالاخره ابلاغ شد

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور  بخشنامه معافیت مالیاتی گواهی سپرده کالایی براساس قانون بودجه ۱۴۰۱  ابلاغ کرد که طبق این بخشنامه مالیات بر ارزش افزوده همه کالا‌هایی که در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس‌های کالایی کشور پذیرش و معامله می‌شوند، مشمول نرخ صفر مالیاتی است.

طبق این بخشنامه بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار گواهی سپرده کالایی اوراق بهاداری است که مؤید مالکیت دارنده آن بر مقدار معینی کالا و پشتوانه آن قبض انبار استانداردی است که توسط انبارهای مورد تایید بورس صادر می‌‌شود.

اخبار جهان

تولید روزانه فولاد خام چین در اواخر جولای کاهش یافت

داده‌های صنعتی نشان می‌دهد که کارخانه‌های بزرگ فولاد چین در اواخر جولای شاهد کاهش ۷٫۲۵ درصدی متوسط تولید روزانه فولاد خام خود نسبت به اواسط جولای بودند.

رشد ۲۰ دلاری اسلب منطقه CIS / کاهش قیمت بیلت CIS در بازار جهانی

براساس آخرین گزارش نشریه متال بولتن در تاریخ ۹ آگوست ۲۰۲۲ میلادی ( امروز ۱۸ مرداد ماه)، اسلب صادراتی منطقه CIS افزایش قیمت و بیلت این منطقه کاهش قیمت را تجربه کردند.

برهمین اساس، بیلت صادراتی منطقهCIS با کاهش ۴ دلاری، به نرخ ۵۰۴ دلار به ازای هر تن مبادله شده، ضمن اینکه اسلب صادراتی این منطقه با رشد ۲۰ دلاری، با قیمت ۴۳۲ دلار و ۵۰ سنت در هر تن به فروش رسیده است.

واردات سنگ‌آهن چین در جولای افزایش یافت

آمارهای گمرک چین نشان داد که واردات سنگ‌آهن در ماه جولای نسبت به سال گذشته ۳٫۱ درصد افزایش یافته است، زیرا حاشیه‌ی سود فولادسازان علیرغم نگرانی‌ها در مورد تقاضا بهبود یافته است.

نرخ جهانی فولاد و سنگ آهن افزایشی

  • قیمت سنگ‌آهن ۶۲ درصد با ۱.۸۵ دلار افزایش ۱۰۸.۸۰ دلار معامله شد.
  • سنگ‌آهن عیار ۶۵ درصد نیز با ۱.۸۵ دلار افزایش ۱۲۰.۳۰ دلار معامله شد.
  • شمش فولاد درچین با ۱۳.۰۱ دلار افزایش ۵۶۸.۱۹ دلار معامله شد.
  • زغال‌سنگ با ۱ دلار افزایش ۱۸۳ دلار معامله شد.

سود بیش از ۲ برابری گلنکور مدیون زغالسنگ

غول معدنی گلنکور اعلام کرده ست که در شش ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۲ به‌دلیل قیمت بالای زغالسنگ ۸.۹ میلیارد دلار سودآوری در این بخش داشته است که بیش از دو برابر مدت مشابه سال قبل است.

ریوتینتو توسعه زیرساختی سیماندو را آغاز می‌کند

غول معدنی ریوتینتو گفته است که یک سرمایه‌گذاری مشترک با دولت گینه و کنسرسیوم برنده سیماندو برای توسعه‌ی زیرساخت‌ها از جمله راه‌آهن و احداث بندر در بهره‌برداری از بزرگترین ذخیره‌ی دست نخوررده‌ی سنگ‌آهن جهان به حجم ۲ میلیارد تن را آغاز کرده است.

توسعه پروژه عظیم سیماندو دومین پیروزی بزرگ برای یاکوب استاشولم، مدیر اجرایی ریو پس از انعقاد قراردادی با مغولستان در اوایل سال جاری بر سر پروژه مس ریو خواهد بود. از زمانیکه استاشولم هدایت این شرکت را برعهده گرفت، مدیر عامل شرکت، راه اندازی پروژه‌های متوقف شده را اولویت قرار داد و در عین حال اعتبار شرکت را احیا بخشید.

مطابق با آخرین توافق دولت گینه سهام دار ۱۵ درصد از این سرمایه گذاری مشترک زیرساختی خواهد بود، به این معنی که ریو و وینینگ هزینه های ساخت و ساز را متقبل خواهند شد. گفتنی ست تلاش‌ها برای توسعه سیماندو سال‌ها به‌دلیل اختلافات فراوان بر سر مالکیت و زیرساخت‌ها و تغییرات سیاسی در گینه متوقف شده است.

کرایه حمل دریایی سنگ آهن رو به کاهش گذاشت

کرایه حمل دریایی سنگ آهن به دلیل نبود محموله‌های آماده‌ی حمل از یک سو و افت تقاضا برای این نهاده‌ی تولیدی در بزرگ‌ترین بازار مصرف دنیا رو به کاهش گذاشته است. هزینه‌ی حمل از برزیل طی هفته‌ی گذشته حدود ۱۰ دلار کاهش داشته و به حوالی ۲۰ دلار/تن رسیده است. هزینه‌ی حمل از بنادر استرالیا نیز مجدد به زیر ۱۰ دلار رسیده که کمترین مقدار از ابتدای سال می‌باشد.

شرکت سراج توس با سابقه‌ی درخشان در صنعت فولاد، بزرگترین تامین‌کننده‌ی انواع ورق‌های فولادی و مقاطع فلزی برای صنایع و پروژه‌های بزرگ کشور می‌باشد.

مشاهده مشخصات و قیمت‌ها :

  • قیمت روز ورق اسید شویی
  • قیمت میلگرد
  • قیمت روز ورق روغنی
  • قیمت روز ورق سیاه
  • قیمت روز ورق گالوانیزه
  • قیمت روز ورق رنگی
  • قیمت روز ورق آلیاژی
  • قیمت روز قلع اندود
  • قیمت روز پروفیل

منابع:

Madan24

fouladban

chilanonline

Planner