اخبار فولادی با سراج توس

اخبار فولادی 25 تیر 1401

با اخبار شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۶ جولای ۲۰۲۲ همراه ما درسراج توس باشید.

اخبار ایران

تیرآهن H24  به سبد محصولات با ارزش افزوده بالا در ذوب آهن اصفهان اضافه شد

علیرضا مهرابی قائم مقام مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان گفت: به‌طور کلی تولید H های سایز ۲۰ به بالا نسبت به IPE ها ارزش افزوده بسیار بالایی در حدود دو و نیم برابر و در کل سه و نیم برابر را برای ذوب آهن اصفهان رقم می‌زند که این دستاوردهای تولیدی بزرگ صرفاً با بومی‌سازی و تفکر داخلی و بدون هیچ وابستگی به خارج از کشور به ثمر نشسته است.

ذوب آهن اصفهان به‌عنوان اولین تولیدکننده‌ی تیرآهن‌های H و تنها تولیدکننده‌ی این محصول با سایز بالای ۲۰ و ۳۰ در منطقه می‌باشد.

معادن کوچک ناجی صنایع فولادی می‌شوند؟

مهندس رضا حیدری، مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره هلدینگ فولاد متیل گفت: احیای معادن کوچک می‌تواند ناجی صنعت فولاد باشد. صنعتی که در سال‌های پیش روی خود نگرانی‌هایی به جهت تامین مواداولیه دارد و این موضوع در صورت عدم‌توجه، می‌تواند اهداف پیش‌بینی شده در چشم‌انداز صنعت فولاد در افق ۱۴۰۴ را با چالش مواجه کند.

امروز تامین مواد اولیه یکی از دغدغه‌های اصلی صنعت فولاد است. هرچند تامین انرژی هم توانسته مشکلی جدی‌تر برای این صنعت ایجاد کند، اما تامین مواد اولیه می‌تواند بر قیمت تمام شده‌ی این حوزه اثر گذاشته و توان رقابتی فولادی‌ها در بازارهای جهانی را کاهش دهد و در ادامه این موضوع زنجیروار بر میزان سرمایه‌گذاری و استقبال سهامداران موثر خواهد بود.

روند قیمت فولاد صادراتی ایران/ بازار جهانی فولاد همچنان در فاز «خرسی»

به نقل از متال بولتن، در هفته‌ی گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران، ۵۰۳.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته‌ی پیش از آن، تغییری نشان نمی‌دهد. میانگین قیمت اسلب صادراتی ایران نیز در هفته‌ی گذشته ۵۲۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته‌ی پیش از آن تغییری نشان نمی‌دهد.

قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که در هفته گذشته قیمت اسلب صادراتی CIS با کاهش ۱.۹ درصدی به ۵۱۰ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت شمش صادراتی CIS نیز از ۵۶۳ دلار به ازای هر تن به ۵۶۷ دلار رسید. در هفته گذشته، قیمت سی‌‌اف‌آر بیلت وارداتی چین با کاهش ۸.۹ درصدی به ۴۸۰ تا ۴۹۰ دلار به ازای هر تن رسید. میانگین ماه گذشته قیمت بیلت وارداتی چین ۵۶۱ تا ۵۷۲.۵ دلار به ازای هر تن بوده و کاهش بیشتر قیمت فولاد در این کشور به‌دلیل کاهش فعالیت‌های اقتصادی چین و کندشدن رشد اقتصادی این کشور، صورت گرفته است.

اخبار جهان

رشد قیمت بیلت منطقه CIS در بازار جهانی

براساس آخرین گزارش نشریه متال بولتن در تاریخ ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۲ میلادی ( دیروز، ۲۴ تیرماه)، قیمت بیلت صادراتی منطقه CIS افزایش یافته است.

واردات سنگ‌آهن چین در ژوئن کاهش یافت

آمارهای گمرک چین نشان داد که واردات سنگ‌آهن این کشور در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته کاهش نسبتاً کمی داشته است که دلیل آن کاهش تقاضا از سوی صنعت فولادسازی است.

اداره کل گمرک چین اعلام کرد بزرگترین مصرف‌کننده سنگ‌آهن جهان در ماه گذشته ۸۸٫۹۷ میلیون تن سنگ‌آهن وارد کرده است که نسبت به ۸۹٫۴۲ میلیون تن در ژوئن سال قبل ۰٫۵ درصد کاهش داشته است. صادرات فولاد چین در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به ۳۳٫۴۶ میلیون تن رسید که ۱۰٫۵ درصد کمتر از سال گذشته است.

کسادی بازار بیلت منا به‌دلیل ضعف خاور دور

بازار شمش خاورمیانه و شمال آفریقا تحت فشار بازارهای تحت فشار در خاور دور، که عمدتاً خریدار سنتی شمش ایرانی، چین است؛ قرار دارد. از آنجایی که تقاضا برای میلگرد منشأ خاورمیانه و شمال آفریقا در هنگ کنگ و سنگاپور و برای بیلت در چین کم است، تنها بازار مناسب برای شمش ایران و شورای همکاری خلیج فارس، شورای همکاری خلیج فارس ( GCC ) است.

با این حال، قبل از تعطیلات عید این هفته، دو نوردکار داخلی در امارات متحده عربی معاملات شمش کوره قوس الکتریکی ۱۵۰ میلی متری ۳sp را هر کدام برای ۲۰,۰۰۰ تن از یک تامین کننده شمش غیر متعارف با قیمت ۵۸۵ دلار در هر تن درب کارخانه منعقد کردند.  اینها بر اساس اعتبار اسنادی برای تحویل در ماه جولای بودند. کالانیش می‌داند که معاملات این هفته، به قیمت بیلت جهت نزولی داده است.

در این هفته، تولیدکنندگان شمش کوره قوس الکتریکی عمانی ۵۹۰ دلار در هر تن از درب کارخانه را برای محموله ماه جولای هدف‌گذاری کرده‌اند که ۱۰ دلار در هر تن کمتر از هفته گذشته است. قیمت شمش کوره القایی امارات متحده عربی در عین حال ۵۸۵-۵۹۰ دلار در هر تن از درب کارخانه و برای مقاصد نزدیک تحویل داده می شود.  با این حال، تقاضا کسل کننده است.

 شرکت Jindal Shadeed عمان از ۱۸ ژوئیه تا پایان ماه تعطیل خواهد شد، در حالی‌که مدرن استیل به‌دلیل مشکلات فنی کار تعمیر و نگهداری خود را به اوایل آگوست موکول کرده‌است.

نرخ جهانی  سنگ آهن به زیر ۱۰۰ دلار آمد

  • قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد با ۳.۶۵ دلار کاهش ۹۶.۶۰ دلار معامله شد.
  • سنگ آهن عیار ۶۵ درصد نیز با ۴.۴۰ دلار کاهش ۱۰۸.۶۰ دلار معامله شد.
  • شمش فولاد درچین با ۳۸ دلار کاهش ۴۹۸.۶۴ دلار معامله شد
  • زغال‌سنگ بدون تغییر ۲۰۳.۵۰ دلار معامله شد.

با کاهش تقاضای چین، قیمت سنگ‌آهن کاهش بیشتری می‌یابد

سال ۲۰۲۲ برای قیمت سنگ‌آهن نزولی است و تقاضای فولاد چین همچنان دلیل اصلی افزایش یا کاهش قیمت‌ها است. پس از این که کارخانه‌های فولاد چین از ضرر و زیان و کاهش تولید خود خبر دادند قیمت سنگ‌آهن دوباره سقوط کرد.

این خبر به قدری تاثیرگذار بود که پیش‌بینی‌ها درباره سقوط سنگ‌آهن به زیر ۱۰۰ دلار تقریباً به حقیقت پیوست. قیمت سنگ‌آهن وارداتی به شمال چین با ۴٫۴۱ درصد کاهش به ۱۰۹٫۸۹ دلار در هر تن رسید. یک سال پیش، قیمت سنگ‌آهن به بالاتر از ۲۳۰ دلار در تن رسیده بود.

بهای بیلت تانگشان در معاملات روز جمعه نیز یک سقوط ۱۸۰ یوانی‌ داشت تا مجموع افت قیمت در این هفته را به ۵۲۰ یوان/تن، معادل ۷۷/۶ دلار برسد. بازار فولاد چین در شرایط بسیار بحرانی به سر می برد و نشانی از بازگشت قیمتها حداقل در کوتاه مدت به چشم نمی‌خورد.

شرکت سراج توس با سابقه‌ی درخشان در صنعت فولاد، بزرگترین تامین‌کننده‌ی انواع ورق‌های فولادی و مقاطع فلزی برای صنایع و پروژه‌های بزرگ کشور می‌باشد.

مشاهده مشخصات و قیمت‌ها :

  • قیمت روز ورق اسید شویی
  • قیمت روز ورق روغنی
  • قیمت روز ورق سیاه
  • قیمت روز ورق گالوانیزه
  • قیمت روز ورق رنگی
  • قیمت روز ورق آلیاژی

.           قیمت روز قلع اندود

.         قیمت روز پروفیل

منابع:

madan24

fouladban

irsteelreport

Chilanonline

Plannerinfo