اخبار بازار فولاد با سراج توس

اخبار فولادی 22 تیر 1401

با اخبار چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۳ جولای ۲۰۲۲ همراه ما درسراج توس باشید.

اخبار ایران

با قطعی برق عرضه فولاد کاهش می‌یابد

رستگار رئیس اتحادیه فروشندگان آهن تهران گفت: نوسان و اخلال به هر نحوی از جمله قطعی برق، در خط تولیدی که با تمام ظرفیت در حال تولید است، آسیب جدی به آن مجموعه، وارد خواهد کرد .اخلال در مقاطع خیلی کوتاه در طول روز نیز آسیب جدی به خط تولید و حتی بر روی نوسانات قیمت در بازار وارد خواهد آورد. درآمدها کفاف هزینه‌ی واحدهای صنفی را نمی‌دهد.

آیا منتظر توافق جدید یا تهاتر فولادی با روس‌ها باشیم؟

ولادیمیر پوتین هفته‌ی آینده ۱۹ ژوئیه (۲۸تیرماه جاری) به تهران سفر می‌کند. با این حال، خبر می‌رسد هفته‌ی آینده در تهران توافقات مهم اقتصادی بین ایران و روسیه خواهیم داشت که به احتمال زیاد، با سفر پوتین به تهران، امضا می‌شود. اینکه آیا در این توافقات،  نامی از صنعت فولاد خواهد آمد و اینکه باید منتظر توافقی مبنی بر «تهاتر فولادی» با روسیه باشیم؟ پرسش‌های مهمی هستند که در حال حاضر فعالان بازار می‌پرسند. اگرچه گفته می‌شود «تهاتر فولادی» با روسیه نزدیک است.

سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در خردادماه امسال گفته است: در تهاتر کالایی با روسیه، واردات مواد اولیه معدنی و فولاد از مهمترین برنامه‌هاست که به‌زودی انجام خواهدشد.

برخی فعالان بازار آهن و فولاد کشور، اخیرا در گفتگو با فولادبان از ورود ۵۰ هزار تن میلگرد از کشور روسیه به بازار ایران در یک هفته‌ی اخیر خبر داده‌اند. پیگیری‌های بیشتر حاکی از آن است که براساس گفته‌ی فعالان بازار آهن، دولت با محوریت وزارت صمت، به واردات فولاد از کشور روسیه اقدام کرده است.

شایعاتی در بازار در خصوص واردات میلگرد ارزان از روسیه

شاخص قیمت میلگرد داخلی روسیه در محدوده ۴۴۵۰۰ روبل (۶۵۴$/تن) با ۲۰% VAT بوده  و واردات آن به کشور با قیمت دلار نیما و احتساب هزینه حمل ۵۰$ اقتصادی است

نگرانی از کمبودبرق و افت تولید فولاد کشور،  باعث رشد شاخص شمش فولاد بورس_کالا به بالای قیمت جهانی شده و این موضوع می‌تواند باعث اقتصادی شدن موقت واردات فولاد و میلگرد از روسیه شود. صمت در بسته‌ی حمایتی زنجیره‌ی فولاد و با توجه به موجودی فعلی انبارهای فولاد کشور، بر محدودیت واردات کالاهای مشابه داخلی، تاکید دارد و این سیاست از طریق عدم تایید ثبت سفارشات واردات و درصورت لزوم، استفاده از ابزارهای تعرفه‌ی گمرکی اعمال می‌شود.

آیا دلار ۴۲۰۰ تومانی باز می‌گردد؟

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: لایحه دو فوریتی جدیدی برای بازگشت نرخ ارز محاسباتی گمرک به نرخ ۴۲۰۰ تومان به مجلس ارائه شده‌است.

هدف از  ارائه این طرح به مجلس را جلوگیری از افزایش قیمت‌ها است و اهمیت این مسئله، از این جهت است که نرخ محاسباتی ارز در گمرک تاثیر بالایی در هزینه‌ی تمام شده تولید دارد و برای آنکه قیمت‌ها در سال ۱۴۰۱ بیش از این افزایش پیدا نکند دولت تصمیم به بازگشت نرخ محاسباتی گمرک به نرخ سال گذشته گرفته است.

تولید فولاد ایران به ۵۵ میلیون تن خواهد رسید؟

تولید فولاد ایران در افق سال ۱۴۰۴، ۵۵ میلیون تن تعیین شد. هدفی که بسیاری از فعالان صنعتی رسیدن به آن را دور از ذهن می‌دانند. کیوان جعفری‌طهرانی، تحلیلگر ارشد صنایع فولادی نیز معتقد است رسیدن به این هدف در افق۱۴۰۴ با تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و سیکل ترکیبی ممکن است.

تأمین حداکثری نیاز صنایع خودروسازی، اولویت اصلی شرکت ورق خودرو

به گفته‌ی حمید شجاعی مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری تأمین حداکثری نیاز صنایع خودروسازی به محصولات گالوانیزه باکیفیت مطابق با استانداردهای بین‌المللی اولویت اصلی شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری است.

شرکت ورق خودرو موفق شده است عالی‌ترین گواهینامه بین‌المللی خودروسازی IATF16949 را اخذ نماید و ضمن رعایت الزامات این استانداردهای مرتبط و نیز اجرای پروژه بهبود خط تولید خود هم‌اکنون قادر است همه نیاز خودروسازان بزرگ کشورمان همچون گروه خودروسازی سایپا و گروه صنعتی ایران خودرو را تأمین نماید .

تولید محصول باکیفیت؛ اولویت شرکت فولاد مبارکه

علیرضا مولوی‌زاده مدیر متالورژی و روش‌های تولید شرکت فولاد مبارکه گفت: در واحد متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه تمامی امور متالورژیکی و روش‌های تولید مناسب، طراحی و توسعه محصولات جدید، متناسب با نیازهای بازار و سفارش مشتریان انجام می‌شود.

فولاد مبارکه برای تولید محصولات فولادی با انرژی کمتر، فرآیندهایی را تعریف کرده تا بتواند در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند.  در سال ۱۴۰۱ که سالی با محوریت فعالیت‌های دانش‌بنیان است نیز، امیدواریم ۸ گرید جدید را تولید کنیم.

اخبار خارجی

روند نزولی قیمت مقاطع فولادی در بازار لندن

بررسی معاملات روز گذشته محصولات فولادی در مهم‌ترین بورس فلزات اروپا (LME) نشان می‌دهد که قیمت اکثر مقاطع فولادی در این بازار کاهش یافته است.

براساس اطلاعات تابلوی معاملات بورس فلزات لندن، قیمت هر تن میلگرد برای تحویل روز با افت ۵ دلاری، عدد ۶۷۰ دلار را نشان داد. قراردادهای آتی تحویل یک ماهه میلگرد با رشد ۵ دلاری، روی قیمت ۶۸۰ دلار در هر تن منعقد شد.

در این میان، هر تن قراضه برای تحویل روز با افت ۲ دلاری، به رقم ۳۸۸ دلار به فروش رسید. قراردادهای آتی تحویل یک ماهه این محصول با رشد ۱۳ دلاری، با نرخ ۳۹۸ دلار به ازای هر تن منعقد شد.

نرخ برخی فلزات و کامودتی‌ها در بازار جهان

  • نرخ سنگ آهن ۶۲ درصد سی‌اف‌آر چین تحویل ماه آگوست در روز گذشته تا کانال ۱۰۴ دلاری افت قیمت داشت اما امروز شاهد رشد قیمت این محصول بودیم.
  • صادرات گاز از نروژ در روز سه‌شنبه با کاهش عرضه به پایانه‌های Easington بریتانیا و Zeebrugge بلژیک بیشتر کاهش می‌یابد قیمت گاز طبیعی اروپا تا ۳٫۳ درصد افزایش یافت.
  • اسلب ایران كه در هفته‌ی گذشته در محدوه قیمتی ۵۲۵ دلار بود، با كاهش تقاضا در بازار ما نیز در انتظار كاهش قیمت خواهیم بود.
  • بازار فولاد جهان امروز در شوك اخبار قرنطینه چین روند نزولی به خود گرفت و سنگ آهن ۳.۶ درصد كاهش یافت و میلگرد با ۵ درصد كاهش به فروش رسید.
  • آخرین قیمت بیلت صادراتی شمش فولاد ایران در محدوه ۴۹۰ تا ۵۱۰ دلاری قرار داشت و بر خلاف هفته گذشته كه روند افزایش پیش‌بینی می‌شد ، روند نزولی به خود گرفت.
  • در خصوص قیمت فلزات در بورس شانگهای افزود: مس با ۱۷۸ دلار كاهش ۷۷۲۵ دلار، روی با ۳ دلار كاهش ۳۵۶۳ دلار و سرب با ۱۵ دلار كاهش ۲۲۰۲ دلار داد و ستد شد.
  • فلزات نیكل و قلع روند افزایش داشتند و نیكل با ۵۸۲ دلار افزایش ۲۷۲۱۰ دلار و قلع با ۱۱۲ دلار افزایش ۲۸۸۲۳ دلار به فروش رسید.

شرکت سراج توس با سابقه‌ی درخشان در صنعت فولاد، بزرگترین تامین‌کننده‌ی انواع ورق‌های فولادی و مقاطع فلزی برای صنایع و پروژه‌های بزرگ کشور می‌باشد.

مشاهده مشخصات و قیمت‌ها :

  • قیمت روز ورق اسید شویی
  • قیمت روز ورق روغنی
  • قیمت روز ورق سیاه
  • قیمت روز ورق گالوانیزه
  • قیمت روز ورق رنگی
  • قیمت روز ورق آلیاژی
  • قیمت روز قلع اندود
  • قیمت روز پروفیل

منابع:

fouladban

ahaninfochannel

kjtehrani

chilanonline